A Doom Eternalban látott Marauder helyét pedig egy másik veszélyes démon fogja átvenni, így az id Sofrware mindent belead a változtatásokba.
A Doom: The Dark Ages eddigi videóban ezek a fegyverek bukkantak fel: a shotgun erősen hasonlít a Doom Eternalban találhatóra. A super shotgun „húskampós” megragadását a Doom Slayer új pajzstöltése váltotta fel. A Skullcrusher olyan mint egy gépágyú, de sokkal közelebbi lőtávolságra (erről tegnap volt már szó). A Railspike az ellenséget a falhoz szegezi mint a Half-Life-ban a nyílpuska tette. A rakétavető nagyon hasonlít a Doom Eternalban használtra, de kérdés, hogy itt miképp változtatott az id Software. Az Accelerator alapvetően egy plazmagéppuska, avagy rövid hatótávolságú, nagy tűzgyorsasággal. A PCGamer meginterjúvolta Hugo Martint, a játék rendezőjét, és ő többet is elmondott a változtatásokról:
„Szerintem csak a shotgunok maradtak egyformák. A plazma annyira más, hogy a többi vadonatúj. Ez szándékos volt, tényleg arra törekedtünk, hogy új eszközöket adjunk nektek, amiket elsajátíthattok. Kell, hogy legyenek klasszikusaid, mert ez egy Doom játék. Kell egy plazmapuska. Kell, hogy legyenek shotgunok. De mi mást tudnánk még csinálni? Szóval minden fegyvert a nulláról kezdtünk. Visszatenni a nehézágyút a játékosok kezébe a Dark Ages kezdetén, úgy értem, ez már kezd olyan érzés lenni mint egy DLC, mert már elsajátították ezt az eszközt. Azt hiszem, azzal, hogy a játékosoknak egy teljesen új eszköztárat adunk, amit felfedezhetnek, megtanulhatnak és elsajátíthatnak, biztosítani fogjuk, hogy valódi, kiegyensúlyozott élményt kapjunk, és nem kell azonnal elkezdenünk feljebb tolni a nehézséget, mert olyan eszközt adunk, amit már az előző játékban elsajátítottak,” mondta Martin.
A járművek között lesz egy repülő sárkány, amelynek pályáit Martin a Halohoz hasonlította: néha leugrik róla Doom Slayer, majd visszatér rá egy lövöldözős szekció után. De mi veszi át a Marauder helyét? Ez a miniboss megosztotta a Doom Eternal közösségét: sokan örültek a nagy kihívásnak, mások pedig nagy nehézségi ugrásnak tekintették felbukkanását. Az Agaon Hunter veszi át a helyét kétélű kardjával, ami kombótámadásokkal rendelkezik. Ezeket megfelelően kell elhárítani Doom Slayer új pajzsával. Fel kell azt tartani, hogy védekezzünk, és ha az animáció első pár képkockájába időzítjük, akkor az ellenfelünket meggyengíthetjük ellenmozdulatunkkkal.
„Az Agadon Hunter az új Marauder, de nem az alapján készült. Ő nem egy nagy Marauder. Sok boss különböző módon fog kihívást jelenteni. Az egész a támadáselhárításról, a kitérésről, és a lövedékek közötti oldalazásról szól. Mindent letesztelünk, amit eddig a játékban csináltál. Olyan, mintha vizsgaidőszak lenne, minden más csak egy kvíz. Amikor eljutsz a bosshoz, az a záróvizsga. Rengeteg embert nézek játszani, és azt hiszem, hogy mindig azok frusztráltak, akik nem értették, hogy mit kell csinálni. Akik értették, azokat nem zavarta annyira. Értékelték a kihívást. Ha a Marauderre gondolok, sok mindent, amit kért tőled, a lényeget, amit kért tőled, a lövöldözést és a lehetőségek alatt való megingást illetően, nem nagyon csináltál ilyesmit a játékban addig a pontig. Tehát amikor az Agadon Hunter megjelenik (vagy sok másik boss), mindent, amit kér tőled, azt már csináltad az egész játék során,” tette hozzá Martin.
A Doom: The Dark Ages május 15-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re.
Forrás: PCGamer