Feladná a konzolgyártást a Microsoft? Egy volt Xbox-vezető szerint igen

Egy korábbi Xbox-vezető úgy véli, hogy ha tehetné, a Microsoft leállna a konzolgyártással. „Úgy gondolom, hogy az Activision Blizzard felvásárlása mindent megváltoztatott a Microsoftnál,” állítja Peter Moore.

 

Az Xbox az elmúlt években folyamatos átalakuláson ment keresztül. Öt évvel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy a Microsoft ennyire erősen fogja támogatni a felhőalapú játékokat és a mesterséges intelligenciát a gaming területén. Bár az Xbox Game Pass egyre sikeresebb, az Xbox Series X|S konzolok eladásai nem érik el a kívánt szintet. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Microsoft most vagy a közeljövőben teljesen felhagyna a hardvergyártással—még akkor sem, ha egyes korábbi vezetők ezt feltételezik.

A Microsoft több mint egy éve megerősítette, hogy dolgozik a következő generációs Xbox-konzolon. Ennek ellenére a korábbi Xbox-vezető, Peter Moore úgy véli, hogy ha a Microsoft választhatna, már most kiszállna a hardverpiacról. A Danny Peña csatornájának adott interjújában Moore kifejtette, hogy szerinte a vállalat inkább a digitális tartalomterjesztésre összpontosítana.

„Ha a Microsoft választhatna, továbbra is gyártana hardvert? Nem. Inkább egy több milliárd dolláros digitális tartalomszolgáltató lenne, amely közvetlenül a tévéképernyődre vagy monitorodra streameli a játékokat? Abszolút.” Moore szerint a vállalat egy Netflix-szerű modellt próbálna kiépíteni a gaming területén is—egy olyan rendszert, ahol a játék és a képernyő között nincs késleltetés vagy fizikai akadály. Ugyanakkor elismeri, hogy a játékosok továbbra is ragaszkodnak a konzolokhoz. „A konzolok, ahogy azt a Nintendo példája is mutatja, olyan eszközök, amelyeket az emberek imádnak.”

Az Activision Blizzard felvásárlása átalakította az Xbox stratégiáját

 

Moore úgy véli, hogy az Activision Blizzard felvásárlása alapjaiban változtatta meg a Microsoft hozzáállását. „Már nem a klasszikus konzolháborúk korában élünk, amikor a cégek egymás ügyfeleit próbálták elcsábítani és piaci részesedést növelni. Ez most már sokkal nagyobb dolog.” Szerinte a Microsoft stratégiája jóval túlmutat a konzolok értékesítésén—a cél az, hogy a vállalat teljes mértékben uralja a játéktartalmakat, a szolgáltatásokat és a játékokhoz való hozzáférés módját.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu