MOZI HÍREK – Cate Blanchett és Michael Fassbender kémthrillere, a Fekete táska még a legkérgesebb szívű kritikusokat is lenyűgözte. Ha két ekkora sztárt rendez napjaink egyik legbiztosabb kezű mestere, az Oscar-díjas Steven Soderbergh (Traffic, Szex, hazugság, videó, Erin Brockovich), nagy csalódásra eleve nem lehet számítani, mégis meglepő, mennyire odavannak az ítészek az új filmért.
Blanchett és Fassbender kémházaspárt alakítanak, és amikor az asszony árulás gyanújába kerül, a férjnek kell kiderítenie, tényleg kiárusította-e a hazát. A filmben a műfaji szabályoknak megfelelően bőven van csőre töltés és robbantás, ám a hangsúly Soderbergh stílusának megfelelően a magánéleti dinamikára helyeződik: az a kérdés, meddig terjed a feltétlen szerelem és a bizalom hatása, és mikor veszi át a hatalmat a kötelességtől fűtött józan ész.
A vezető világlapok ódákat zengenek a filmről. A brit The Independent szerint Blanchett és Fassbender játéka a klasszikus Hollywood glamúrját idézi, az amerikai Variety kritikusa az utóbbi évek egyi legagyafúrtabb és legszexisebb mozijának nevezi a Fekete táskát, a Deadline érzékien azt mondja, a film pozitív értelemben karmol és harap, visszacsábítva az idősebb korosztályt a mozikba, akik már jócskán beleuntak a képregényhősök cirkuszi mutatványaiba. A TheWrap frappánsan úgy fogalmaz, hogy a Fekete táskának az emberi gyengeség bemutatásában rejlik a legnagyobb erőssége, a Time pedig úgy véli, Blanchett túlfűtött nőstényoroszlánja mellett Fassbender kényszeres karakterének hideg vaslogikája adja a legizgalmasabb löketet a vásznon. A Screen International a műfaji keretek között is eligazít, mondván, a Fekete táska nem olyan szertelen eszképista mutatvány, mint egy Bond-film, de Soderbergh magabiztos kezeiben ugyanolyan halálosat képes ütni.
(Black Bag – hazai bemutató: 2025. április 3.)