Mark Cerny, a PlayStation 5 Pro tervezője szerint az újgenerációs felskálázó hatására még egy kicsit várnunk kell a félgenerációs konzolban.
Az AMD FSR 4-et a Project Amethyst keretein belül a cég a Sony-val közösen fejlesztette (ez a projekt a gépi tanulásra koncentrál). Idén a Sony terve az, hogy a fejlesztőknek segítsen a PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) felskálázó implementálásában, de később az AMD FSR 4 (vagy legalábbis ennek konzolra faragott verziójának) használatára fog koncentrálni. Cerny a Digital Foundry-nak adott interjújában kitért arra, hogy magabiztos abban, hogy a PlayStation 5 Pro 300 8-bites TOPS teljesítménye ezt lehetővé teszi. Szerinte lesz pár finomhangolás, mert a konzolos és PC-s játékok számára a technikai célok eltérőek (pl. konzolon a 60 FPS az etalon, de PC-n ez magasabb).
„A célunk az, hogy a PSSR következő evolúciójaként a PlayStation 5 Pro 2026-os címeihez az FSR 4 felskálázóhoz nagyon hasonlót tegyünk elérhetővé; ugyanazokat a bemeneteket kell fogadnia, és lényegében ugyanazokat a kimeneteket kell produkálnia. Ennek megvalósítása meglehetősen ambiciózus és időigényes, ezért nem láttátok még ezt az új upscalert a PlayStation 5 Pro-n. Az RDNA 4 és a PS5 Pro hardvere teljesen különálló tervek, ezért beszélek a PlayStation 5 Pro „újraimplementálásáról”, amikor az AMD FSR 4-ben használt új felskálázó hálózatról beszélek. Határozottan várom a jövőt a gépi tanuláshoz közösen fejlesztett hardverfunkciókkal, amelyek drámaian növelik az átjárhatóságot.
A rövidebb távú cél a neurális hálózati architektúrák és képzési stratégiák közös fejlesztése a játékgrafikához. A hosszabb távú cél az, hogy együtt dolgozzunk egy ideálisabb hardverarchitektúra létrehozásán a gépi tanuláshoz, amely képes a játékgrafikához szükséges neurális hálózatok nagy sebességű feldolgozására. A PlayStation 5 Pro csodálatos tanulási tapasztalat volt számunkra a Sony Interactive Entertainmentben, és természetesen az AMD hihetetlenül sok tudással rendelkezik a több generációs RDNA útitervéből. Ismét csak van értelme egyesíteni ezeket a szaktudásokat. Az AMD FSR 4 és a PSSR ezen következő evolúciója a jövőnk paradigmája. A jövőben várhatóan minden egyes, az együttműködés keretében kifejlesztett algoritmusnak lesz saját implementációja,” mondta Cerny.
Úgyhogy a Sony konzolja is megkapja a felskálázót, de még legyünk türelemmel!
Forrás: WCCFTech