Mesterséges intelligenciával meghajtott karaktereken dolgozik a Sony?

Azt hallani, hogy a Sony a PlayStation 5-ön be akarja vetni a technológiát, aminek nem nagyon lenne rendszerigénye a konzolon.

 

A Sony a PlayStation-karakterek mesterséges intelligenciával rendelkező változatain dolgozik, amelyek képesek reagálni a játékos hangbevitelére a játék során. Ezt egy kiszivárgott videó alapján tudtuk meg, de ezt beágyazni nem tudjuk, ugyanis a The Verge oldalán közzétett felvételt szerzői jogi követelésre a „Muso TNT Ltd.” eltávolíttatta…

Ezt a videót egy névtelen informátor osztotta meg a The Verge-dzsel. Ebben a Horizon játékok főszereplőjét, Aloy-t láthatjuk… de őt a mesterséges intelligencia hajtja meg. Szintetizált hang és arcmozgások segítségével képes válaszolni a kérdésekre mind a demó környezetében, mind a Horizon Forbidden West játékmenetében, amint azt Sharwin Raghoebardajal, a Sony Interactive Entertainment szoftverfejlesztési igazgatója kiemelte (ő az eltávolított videóban mutatta be a technológiát). Az OpenAI suttogójával a beszédből szövegbe történő átalakítás, valamint a GPT-4 és a Llama 3 által a beszélgetésekhez használt technológiát a Sony belső Emotional Voice Synthesis rendszere és a hang-arc animációt kezelő Mockingbird technológia egészíti ki.

Bár Aloy ezen MI-alapú verzióját azért fejlesztették ki, hogy a technológiát belsőleg mutassák be, nagyon jó esély van rá, hogy végül akár konzolokon is láthatjuk majd megvalósítva, hiszen a technológia egyes részei közvetlenül a PlayStation 5-ön is futhatnak, kis overheaddel (rendszerigénnyel). Ez a bepillantás abba, hogy mire képes a technológia, nem igazán ad támpontokat arra, hogyan lehetne megvalósítani úgy, hogy fokozza a játélélményt, de aligha kétséges, hogy a jövőbeni játékokra jelentős hatással lesz, figyelembe véve az iparág irányát, és azt, hogy különösen a PlayStation 6 állítólag mindent bele fog adni az MI-be.

A Sony amúgy nincs egyedül azzal, hogy a mesterséges intelligenciával erősítene, ugyanis a múlt héten a Microsoft bemutatta a Muse nevű MI-modelljét, ami képes játékmenetet is generálni. A fejlesztőknek könnyebb dolguk lehet a fejlesztés korai fázisaiban, de valószínűleg ennek ellenkezője történhet a játékipar állapotát látván.

Forrás: WCCFTech

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu