Azt hallani, hogy a Sony a PlayStation 5-ön be akarja vetni a technológiát, aminek nem nagyon lenne rendszerigénye a konzolon.
A Sony a PlayStation-karakterek mesterséges intelligenciával rendelkező változatain dolgozik, amelyek képesek reagálni a játékos hangbevitelére a játék során. Ezt egy kiszivárgott videó alapján tudtuk meg, de ezt beágyazni nem tudjuk, ugyanis a The Verge oldalán közzétett felvételt szerzői jogi követelésre a „Muso TNT Ltd.” eltávolíttatta…
Ezt a videót egy névtelen informátor osztotta meg a The Verge-dzsel. Ebben a Horizon játékok főszereplőjét, Aloy-t láthatjuk… de őt a mesterséges intelligencia hajtja meg. Szintetizált hang és arcmozgások segítségével képes válaszolni a kérdésekre mind a demó környezetében, mind a Horizon Forbidden West játékmenetében, amint azt Sharwin Raghoebardajal, a Sony Interactive Entertainment szoftverfejlesztési igazgatója kiemelte (ő az eltávolított videóban mutatta be a technológiát). Az OpenAI suttogójával a beszédből szövegbe történő átalakítás, valamint a GPT-4 és a Llama 3 által a beszélgetésekhez használt technológiát a Sony belső Emotional Voice Synthesis rendszere és a hang-arc animációt kezelő Mockingbird technológia egészíti ki.
Bár Aloy ezen MI-alapú verzióját azért fejlesztették ki, hogy a technológiát belsőleg mutassák be, nagyon jó esély van rá, hogy végül akár konzolokon is láthatjuk majd megvalósítva, hiszen a technológia egyes részei közvetlenül a PlayStation 5-ön is futhatnak, kis overheaddel (rendszerigénnyel). Ez a bepillantás abba, hogy mire képes a technológia, nem igazán ad támpontokat arra, hogyan lehetne megvalósítani úgy, hogy fokozza a játélélményt, de aligha kétséges, hogy a jövőbeni játékokra jelentős hatással lesz, figyelembe véve az iparág irányát, és azt, hogy különösen a PlayStation 6 állítólag mindent bele fog adni az MI-be.
A Sony amúgy nincs egyedül azzal, hogy a mesterséges intelligenciával erősítene, ugyanis a múlt héten a Microsoft bemutatta a Muse nevű MI-modelljét, ami képes játékmenetet is generálni. A fejlesztőknek könnyebb dolguk lehet a fejlesztés korai fázisaiban, de valószínűleg ennek ellenkezője történhet a játékipar állapotát látván.
Forrás: WCCFTech