A Castle of Secrets nevű játék mögött álló csapat kissé negatív álláspontot képvisel a mesterséges intelligenciával kapcsolatban.
Állítólag a Serene Questworks kevesebb színészt akart felbérelni azzal, hogy a mesterséges intelligencia segítségével több karaktert is megszólaltathatnak az így eltulajdonított hangokkal. Az indie stúdiót azzal vádolják, hogy MI-s eszközökkel akartak több karaktert generálni egyetlen szinkronszínész teljesítményéből. A Castle of Secrets két szinkronszínész szerint az eredetileg kiválasztott szinkronszínészek hangjai helyett MI hangokat fog használni. Mika Nerida szinkronszínész a Twitteren tett közzé egy üzenetet, amelyben azt állította, hogy a játékhoz castingolták, de aztán rájött, hogy a stúdió egy MI-eszközt akar alkalmazni, hogy új hangokat adjon a felvett soraikhoz, lényegében az előadását több karakterré alakítva, amelyeket különböző „színészek” adnak elő.
„Hé, szinkronszínészek! Gondoljátok át, ha egy videojátékban akartatok szerepelni, de a fejlesztők úgy döntöttek, hogy a mesterséges intelligencia segítségével képzett hangokat akarnak használni a TE felvételeid felett több mint 4000+ sornyi szövegen megedződve, majd úgy döntöttek, hogy nem csak téged, hanem minden szinkronszínészt, akivel rendelkeztek, elutasítva más tehetségeket a fedélzeten? Oké, rendben…”, írta Nerida.
Ő egy screenshotot is közzétett, amelyről kiderült, hogy ez egy másik szinkronszínésztől, Ian Mitchelltől származik, és amelyen látszik, hogy kitiltották a játék Steam-fórumáról, mert személyesen ellenséges volt a projekttel szemben és az álláspontját erőltette. Mitchell ezt megerősítette, és azt állította, hogy a tervezett MI-s eszköz nem csak egy hangszűrő, hanem teljesen más embernek hangzik hozzá képest. A fejlesztők azt tervezték, hogy megtakarítsák a különböző hangszínészek költségeit, bár a meghallgatásra jelentkező hangszínészek a hangok hatalmas skáláját le tudnák fedni számukra.
Mitchell azt írta, hogy arra kérték a fejlesztőket, hogy csak hagyják, hogy ők szólaljanak meg ahelyett, hogy számítógéppel pótolják a teljesítményüket. Amikor a fejlesztők játékokat tesznek közzé a Steamen, nekik kötelező közölniük, hogy bármilyen módon is, de generatív (tartalomalkotó) mesterséges intelligenciát használnak-e. Ha letagadják az MI-használatot, akkor kockáztatják, hogy eltávolítják az érintett játékokat az áruházból, ha megerősítés nélkül kiderül, hogy használják azt. A Castle of Secrets Steam-oldala tartalmaz egy generatív mesterséges intelligenciára vonatkozó nyilatkozatot, amely egyszerűen csak annyit mond, hogy néha MI által generált szinkron van benne.
A Serene Questworks eddig még nem foglalkozott nyilvánosan az ellene felhozott vádakkal…
Forrás: VGC