A Blizzard nagy dilemmája: Hogyan tartható életben 20 év után is a World of Warcraft varázsa?

„Ez egy véget nem érő hajsza” – Blizzard komoly kihívással szembesül a WoW kapcsán, mivel szinte lehetetlen minden rajongó igényét kielégíteni. Johanna Faries, a Blizzard Entertainment elnöke szerint „a játékosközösség különböző demográfiai csoportokból áll, akiknek napi szinten csak korlátozott szabadidejük van”.

 

A World of Warcraft immár húsz éve számít az MMORPG műfaj egyik legnépszerűbb címének, ám ezt a pozíciót megtartani ma már nehezebb, mint valaha. A Blizzard folyamatosan igyekszik különféle stratégiákkal megtartani a veterán játékosok figyelmét, miközben új közönséget is próbál bevonzani – ez pedig egyre nagyobb kihívássá vált, főként az iparág változó trendjei miatt. Johanna Faries, a Blizzard elnöke egy Windows Central interjúban elismerte, hogy éppen ez jelenti a WoW jövőjének egyik legösszetettebb kérdését.

Faries szerint komoly feladat megfelelni azoknak a rajongóknak, akik már két évtizede kitartanak a játék mellett. „Néha meg kell tartanod azokat a játékosokat, akik már 20 éve veled vannak. Nekik egészen konkrét elvárásaik vannak. Például a World of Warcraft esetében nem lehet minden egyes kiegészítőben drasztikus irányváltásokat végrehajtani, mivel a régi rajongók így idegennek érezhetik az új tartalmakat.”

Emiatt a Blizzard stratégiájában az új tartalmak fejlesztésénél kulcsszerepet játszik az egyensúly megtalálása a veterán játékosok és az új belépők igényei között. „Folyamatos párbeszéd zajlik arról, hogyan maradjunk hűek önmagunkhoz, miközben az új játékosok számára is elérhetővé tesszük a játék világát. Ez pedig engem személy szerint rendkívül inspirál.”

 

A Blizzard folyamatosan mérlegeli a WoW jövőjét

 

Faries ugyanakkor elismeri, hogy szinte lehetetlen olyan egyensúlyt találni, amely mind a rajongók, mind a fejlesztők számára ideális lenne. „Eltérő demográfiai csoportok vannak, akiknek a szabadideje napi szinten korlátozott. Eközben a fejlesztőknek is vannak saját elvárásaik még azelőtt, hogy a marketing fázisába lépne a játék. Ez egy folyamatos, véget nem érő egyensúlyozás.”

„Éppen erről beszélgettünk órákon keresztül az irodában,” folytatta Faries, „és azt gondolom, hogy mindez kreatív, a játékosok érdekeit szem előtt tartó módon történik. Mindig vannak új lehetőségeink arra, hogy fenntartsuk a játékosok érdeklődését ezekben a világokban.” Vagyis, bár mindenkinek meglesz a maga véleménye arról, milyen tartalmak kerülnek be a World of Warcraftba, a Blizzard továbbra is aktívan dolgozik az MMORPG jövőjének alakításán.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu