Ugyanaz a zsákmány, de 92%-kal ritkábban. A Diablo 4 fejlesztői drasztikus változtatásokat vezetnek be a 8. szezonban. A világfőnökök jutalmai sokkal szűkmarkúbbak lesznek.
A Blizzard Entertainment a 8. szezon indulásával párhuzamosan komoly átalakításokat tervez a népszerű akció-RPG, a Diablo IV kapcsán. A kaliforniai fejlesztők úgy vélik, hogy a játékosok „túl gyorsan haladnak előre”, ezért lépéseket tesznek a fejlődés lassítása érdekében. Az egyik legnagyobb változás a főnökök által elejtett zsákmányt érinti: ennek mennyisége akár 91,7%-kal is csökkenhet.
De mi történt? A múlt hónapban David Brevik, a Blizzard társalapítója és a Diablo-széria egyik kulcsembere—akinek véleményét nyilvánvalóan a Path of Exile 2 is befolyásolta—arra panaszkodott, hogy a zsákmányhalmozás túlságosan felhígítja a ritka tárgyak értékét, és ezzel csökkenti a játékélményt. Úgy tűnik, a Blizzard is osztja ezt a nézetet.
Jelentősen csökkenő boss-jutalmak
A 8. szezon teljesen átalakítja a világfőnökök jutalmazási rendszerét. Korábban hat egyedi tárgyat garantáltak a saját zsákmánykészletükből, de mostantól ez öt darabra csökken, és ezek közül mindössze kettő lesz a főnökhöz köthető, a többi pedig generikus tárgy lesz.
A helyzet még súlyosabb négyfős csoportokban. Ahogy a GameStar elemzése is rámutat, eddig egy csapat összesen 24 egyedi tárgyat kapott, de az új rendszerben ez mindössze kettőre redukálódik—ez 91,7%-os csökkenést jelent. A változás komoly vitát váltott ki, különösen mivel a zsákmány maga nem változik, csupán a megszerzésének esélye lesz drasztikusan kisebb. „Aki ezt pozitívumnak látja, nem érti, hogy csak az időnket pazarolják”—írta egy felháborodott játékos a Blizzard fórumán.
A Diablo 4 8. szezonja április 29-én indul, de a tesztverzió már március 18-ig kipróbálható a PTR szervereken, ahol a játékosok visszajelzéseikkel befolyásolhatják a végleges változatot.
Forrás: 3djuegos