Gyakran emlegetik a brit Falloutként, de az Atomfall alkotói szerint játékuk teljesen önálló alkotás. A Sniper Elite fejlesztője, a Rebellion még ebben a hónapban kiadja a posztapokaliptikus nyílt világú játékát, amely már most hatalmas várakozást keltett.
Ha hallottál már a Sniper Elite-játékokról, akkor ismered a Rebellion nevű brit fejlesztőstúdiót is. A csapat 1992 óta készít videojátékokat, de eddigi legambiciózusabb projektjüknek az Atomfall ígérkezik, egy nyílt világú poszt-nukleáris túlélőjáték, amely még ebben a hónapban megjelenik. A játékban misztikum, túlélés és nemlineáris narratíva fonódik össze, így nem véletlen, hogy a közösség már most „a brit Falloutként” emlegeti.
A Rebellion azonban tisztázta, hogy bár az összehasonlítás elkerülhetetlen, az Atomfall teljesen egyedi élményt kínál. Ryan Greene művészeti igazgató az IGN-nek adott interjújában kifejtette, hogy bár a játék megoszt néhány közös elemet a Fallout-tal – például a posztapokaliptikus környezetet és a gyilkos robotokat –, a narratív és játékmeneti megoldásai teljesen eltérőek.
„Amint játszani kezdesz vele, rájössz, hogy ez valami teljesen egyedi” – mondta Greene. „Ráadásul egyik tulajdonosunk, Jason Kingsley hatalmas Fallout-rajongó.”
Az Atomfall történetmesélési megközelítése
Ellentétben a Fallout-tal, az Atomfall története nem egyetlen központi fő küldetésre épül, hanem nemlineárisan és töredezetten épül fel. A játék számos, egymással összefüggő történetszálat kínál, amelyeket a játékosok saját tempójukban fedezhetnek fel. Mindez egy rejtély köré épül, amely összeköti a történetet, és fokozza a felfedezés élményét. Ráadásul a kampánymódban hozott döntéseink a mellékküldetések alakulására is hatással lesznek.
Forrás: Gamespot