A finn stúdió elismerte, hogy ha független maradt volna, akkor a következő játékuk, a Saros biztosan nem jöhetett volna létre…
Ilari Kuittinen, a Housemarque vezérigazgatója szerint a csapat következő játéka, a Saros soha nem jöhetett volna létre, ha a stúdió független marad. Erről Kuittinen egy finn publikációnak, a Helsingin Sanomatnak árult el több részletet. Ugye a csapat már a Sony Interactive Entertainment tulajdonában áll, azaz a PlayStation Studios része. Ennek kapcsán Kuittinen elmondta, hogy a függetlenség feladása némi kulturális változást jelentett a stúdió számára. Emiatt meg kellett szokniuk, hogy a Sony HR-gyakorlatának meg kellett felelniük.
Cserébe több pénzügyi forrás is a rendelkezésükre áll, ami lehetővé tette a stúdiónak a nagyobb irodákba való költözést, és így kulcsot kaptak a Saros kivitelezéséhez. Ha független maradt volna a Housemarque, a finn csapat soha nem tudott volna annyit befektetni, amennyi a 2022-ben a teljes körű fejlesztésbe váltó játéknak szükséges volt. Kuittinen nem beszélt konkrétumokról, így nem tudjuk, hogy mekkora a játék költségvetése, de a Helsegin Sanomat szerint a büdzsé közel áll ahhoz, amit egy másik finn stúdió, a Remedy Entertainment költött el az Alan Wake 2-re (70 millió euró = kb. 28 milliárd forint).
A Sarost hivatalosan a februári State of Play során leplezték le egy filmszerű trailerrel, amely néhány utalást adott a játék helyszínéről és történetéről. Bár a játékmechanikáról egyelőre nagyon keveset tudni, az eddigi információk alapján a Saros a Returnal mechanikájára fog épülni egy olyan világgal, amely minden egyes halál után folyamatosan átalakul, de állandó fejlődési rendszerekkel is rendelkezik majd, amelyek segítenek a játékosoknak leküzdeni az előttük álló számos kihívást. Szóval mindig valami másra kell felkészülni.
A Saros viszont nem lesz az idei év egyik nagyobb PlayStation-dobása, ugyanis hivatalos már az, hogy a PlayStation 5 valamikor 2026-ban fogja megkapni a Housemarque új játékát.
Forrás: WCCFTech