A Baldur’s Gate 3 egyik sztárja keményen nekiment az AI-nak!

„Ez tönkre fogja tenni a hírnevüket.” A Baldur’s Gate 3 Karlachját alakító színésznő szerint hatalmas gond lesz, ha a játékipar továbbra is mesterséges intelligenciára épít. Samantha Béart szerint a vezérigazgatók csupán „a befektetés gyors megtérülését” látják az AI-ban.

 

A mesterséges intelligencia használata a videojáték-fejlesztésben már régóta megosztja az iparág szereplőit. Egyre több vállalat támaszkodik erre a technológiára, hogy egyszerűsítse a gyártási folyamatokat – ez viszont különböző területeken munkahelyeket veszélyeztet, és az eredmények sokszor elmaradnak a várakozásoktól. Különösen azok a színészek és színésznők aggódnak, akik hangjukat, arcukat és mozdulataikat kölcsönzik a játékok karaktereinek: ők egyáltalán nem örülnek annak, hogy ezeket a szerepeket mesterséges intelligenciával próbálják kiváltani. Samantha Béart, aki Karlachot alakította a Baldur’s Gate 3-ban, szerint a döntéshozókat egyetlen szempont vezérli: a költségcsökkentés.

 

„Ez tönkre fogja tenni a cégüket, a hírnevüket, mindent”

 

Samantha Béart az Edge magazinnak nyilatkozott (via GamesRadar+), ahol keményen bírálta azokat a felsővezetőket, akik a mesterséges intelligencia felé terelik az iparágat. „Lényegében csak pénzt akarnak spórolni” – mondja. „Hosszú távon ez tönkre fogja tenni a hírnevüket, a cégüket, mindent.” A színésznő szerint a stúdiók az emberi kreativitás háttérbe szorításával csak látszólag nyernek, és a munkavállalók addig nem fognak megállni, amíg nem kapnak megfelelő garanciákat az AI-technológiával kapcsolatos projektjeikben.

„Ez egy olyan iparág, ahol nagyon sok művészi hajlamú ember dolgozik, akiket azért kértek fel, mert tehetségesek” – folytatja Béart. „A másik oldalon meg ott ülnek a pénzemberek, akik nem játszanak videojátékokkal, és akiknek az AI csak egy eszköz a gyors megtérülésre.” Szerinte lehetetlen párbeszédet folytatni két ennyire különböző világnézetű fél között. „Ez a két világ olyan, mint az olaj meg a víz” – fogalmaz. „A techszektor álma, hogy túlárazva eladjanak egy céget, aztán kiszálljanak. Szerintem pontosan ez történik most a videojáték-stúdióknál.”

Masumi Tsunoda: az AI a kreativitás katalizátora is lehet

 

Nem mindenki látja ennyire sötéten a helyzetet. Masumi Tsunoda, aki az Assassin’s Creed Shadows főhősnőjét, Naoét alakítja, szerint a mesterséges intelligencia nem veszi el a művészek kreatív hangját. Bár elismeri, hogy vannak jogos aggályok – főként a szabályozás hiánya miatt –, szerinte ez az egész lehetőség is arra, hogy még jobban kiemeljük az emberi kreativitást. „A kreatív hangunkat nem veheti el az AI” – mondja a színésznő. „Lehet, hogy ez az egész segít majd új módon felszínre hozni, mire vagyunk képesek emberekként.”

 

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu