Ez már tényleg szomorú: díjat nyert a Life is Strange, de senki sem volt ott, hogy átvegye – az okok még szomorúbbak

A legújabb Life is Strange játék bukása már az iparági eseményeken is érezteti hatását. A Double Exposure megnyerte a GDC 2025 egyik díját, de senki sem vette át – mivel a fejlesztőcsapatot szinte teljes egészében elbocsátották. A Deck Nine egykori munkatársai sem tudtak róla, hogy jelölve voltak.

 

Max Caulfield visszatérése a Life is Strange: Double Exposure történetében sok rajongó számára jelentett izgalmas nosztalgiát, hiszen újraélhették azt a hangulatot, amit az első rész nyújtott. A sorozat mély narratíváiról, emlékezetes karaktereiről és erkölcsi dilemmáiról híres – ezekből azonban az új epizód alig tudott valamit visszaadni. Hiába volt meg benne a lehetőség, a játék nem tudta megragadni a közönséget, mégis iparági elismerést kapott.

Ahogy az IGN élő közvetítésében látható volt, a Life is Strange: Double Exposure megnyerte a 2025-ös Game Developers Conference-en (GDC) a Társadalmi Hatás kategóriát, többek közt olyan címeket utasítva maga mögé, mint az Astro Bot, a Frostpunk 2 vagy a Neva. A PCGamer cikke szerint ez a díj „azokat a játékokat ismeri el, amelyek az egyenlőség, igazságosság, interszekcionalitás és fenntarthatóság előmozdításán keresztül pozitív hatással vannak az emberek életére.”

Stephen Totilo, a rendezvényen jelen lévő újságíró megjegyezte: „Szinte minden nyertes játéknál volt valaki, aki átvette a díjat. A Life is Strange esetében viszont senki nem jelent meg, hogy átvegye a Social Impact díjat.” Ezt a furcsa helyzetet Elizabeth Ballou, a Deck Nine volt narratív tervezője és írója magyarázta meg a BlueSky-on, ahol azt írta: „Mindannyiunkat kirúgtak.”

 

Senki nem vette át a Life is Strange: Double Exposure díját

 

„Magától értetődő, hogy senki nem volt ott, hogy átvegye a GDCA-díjat, mert mindannyian ki lettünk rúgva. Sokan közülünk ugyanott voltak a GDC-n, de azt sem tudtuk, hogy jelölve vagyunk, így senki nem készült rá, hogy bármit is átvegyen.” – írta Ballou.

Fontos megjegyezni, hogy a Deck Nine két komoly leépítést is elszenvedett: az egyik hullám 2024 februárjában, a másik pedig decemberben zajlott le. A stúdió ennek következtében gyakorlatilag szétzilálódott. Ráadásul nemrég az is kiderült, hogy a Life is Strange: Double Exposure komoly pénzügyi bukás lett a kiadó Square Enix számára – ez pedig erősen megkérdőjelezi a folytatás lehetőségét. A japán cég azóta már a játékosokat is megkérdezte arról, szerintük mi ment félre az új epizóddal.

 

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu