A redmondi vállalat az ezredforduló környékén egy kissé fafejű volt, és olyasmit akart a játékba, amit az Age of Empires 2 egyik fejlesztője ma is érthetetlennek nevez.
Az Age of Empires 2 új frakciói ismertek. A Forgotten Empires folyton bővíti a játék Definitive Edition verzióját… de 2017-hez képest jóval korábbra kell visszamenni az időben, hogy meglássuk: a játék váratlan, de mindenféleképpen szokatlan civilizációkkal bővül. Erről az egyik kiegészítő egyik eredeti tervezője. Sandy Petersen írt, aki az Ensemble Studioshoz csatlakozott, miután elhagyta az id Software-t (a DOOM és a Quake is a munkásságai közé tartozott). Petersen a Twitteren kifejtette, hogy őt bízták meg az első kiegészítő, a The Conquerors megtervezésével. Az eredeti játék Rise of Rome nevű kiegészítőjéhez hasonlóan Petersen is úgy döntött, hogy négy játszható civilizáció, a spanyolok, az aztékok, a hunok és a maják szerepeljenek benne… de a Microsoftnak más tervei voltak.
In 1999, I was assigned to design the expansion pack to Age of Empires 2. I chose The Conquerors as the theme, and wishing to have 4 civs (as we had on Rise of Rome), I chose the Spanish, the Aztecs, the Huns, and the Mayans.
The project went ahead extremely well. We were… pic.twitter.com/b7Af0djI8a
— Sandy Petersen (@SandyofCthulhu) March 18, 2025
„1999-ben az Age of Empires 2 kiegészítőjének megtervezésével bíztak meg. A témának a The Conquerors-t választottam, és mivel 4 civilizációt akartam (mint a Rise of Rome esetében), a spanyolokat, az aztékokat, a hunokat és a majákat választottam. A projekt rendkívül jól alakult. Majdnem teljesen elkészültünk, 2000 januárjában, 5 héttel a tervezett határidő előtt. Izgatottan vártam az Age of Empires 3-ra. Aztán felhívott a Microsoft, és egy fontos konferenciahívást tartottunk. A Microsoft azt mondta: „Szeretnénk, ha a The Conquerors-t kiegészítenéd a koreaiakkal”. Azt mondtam: „A koreaiak, nagy becsületükre legyen mondva, nem voltak hódítók. Megmaradtak a saját sávjukban. Bár menők, de nem illenek a hódítók témájához.” Itt volt a Microsoft érve: „A Starcraft 3 millió példányban kelt el Koreában.” Itt volt az én ellenérvem, ami elég jogosnak tűnt számomra. „A Starcraftban nincsenek koreaiak, tehát ezeknek az eladásoknak semmi köze a koreai civilekhez.” Erre a Microsoft kötötte az ebet a karóhoz…
Láttam, hová vezet ez az egész. Amint valaki egyszerűen megismétli egy korábbi érvelését, egyértelmű, hogy már nem a logika vagy az intelligencia alapján működik. Így hát az utolsó 5 hétben, amink volt, belezsúfoltuk a koreai civilizációt. A Microsoft nem adott nekünk plusz időt. Három hibát követtünk el. Rossz művészeti ábrázolást használtunk a teknőshajókhoz (egy törvényes forrást használtunk, de úgy tűnik, a koreaiaknak nem tetszett ez a forrás), a Japán-tengert „Japán-tenger”-nek neveztük el (egy kivételével minden országban így hívják…), és azt mondtuk, hogy 1592-98 között volt egy japán invázió Koreában, ami 2000-ben valamiért vitatott volt. A Microsoft egyik koreai képviselőjét letartóztatták és egy időre őrizetbe vették. Végül nem adtunk el 3 millió példányt az Age of Empires 2-ből Koreában. Szuperül fogyott, ahogy a The Conquerors kiegészítő is, de a Starcraftot lehetetlen volt letaszítani a koreai trónról,” írta Petersen.
Kissé érthetetlen volt a Microsoft logikája, nem?
Forrás: PCGamer
In 1999, I was assigned to design the expansion pack to Age of Empires 2. I chose The Conquerors as the theme, and wishing to have 4 civs (as we had on Rise of Rome), I chose the Spanish, the Aztecs, the Huns, and the Mayans.
The project went ahead extremely well. We were… pic.twitter.com/b7Af0djI8a
— Sandy Petersen (@SandyofCthulhu) March 18, 2025