Age of Empires 2: a Microsoft elképzelése nem valósult meg!

A redmondi vállalat az ezredforduló környékén egy kissé fafejű volt, és olyasmit akart a játékba, amit az Age of Empires 2 egyik fejlesztője ma is érthetetlennek nevez.

 

Az Age of Empires 2 új frakciói ismertek. A Forgotten Empires folyton bővíti a játék Definitive Edition verzióját… de 2017-hez képest jóval korábbra kell visszamenni az időben, hogy meglássuk: a játék váratlan, de mindenféleképpen szokatlan civilizációkkal bővül. Erről az egyik kiegészítő egyik eredeti tervezője. Sandy Petersen írt, aki az Ensemble Studioshoz csatlakozott, miután elhagyta az id Software-t (a DOOM és a Quake is a munkásságai közé tartozott). Petersen a Twitteren kifejtette, hogy őt bízták meg az első kiegészítő, a The Conquerors megtervezésével. Az eredeti játék Rise of Rome nevű kiegészítőjéhez hasonlóan Petersen is úgy döntött, hogy négy játszható civilizáció, a spanyolok, az aztékok, a hunok és a maják szerepeljenek benne… de a Microsoftnak más tervei voltak.

 

„1999-ben az Age of Empires 2 kiegészítőjének megtervezésével bíztak meg. A témának a The Conquerors-t választottam, és mivel 4 civilizációt akartam (mint a Rise of Rome esetében), a spanyolokat, az aztékokat, a hunokat és a majákat választottam. A projekt rendkívül jól alakult. Majdnem teljesen elkészültünk, 2000 januárjában, 5 héttel a tervezett határidő előtt. Izgatottan vártam az Age of Empires 3-ra. Aztán felhívott a Microsoft, és egy fontos konferenciahívást tartottunk. A Microsoft azt mondta: „Szeretnénk, ha a The Conquerors-t kiegészítenéd a koreaiakkal”. Azt mondtam: „A koreaiak, nagy becsületükre legyen mondva, nem voltak hódítók. Megmaradtak a saját sávjukban. Bár menők, de nem illenek a hódítók témájához.” Itt volt a Microsoft érve: „A Starcraft 3 millió példányban kelt el Koreában.” Itt volt az én ellenérvem, ami elég jogosnak tűnt számomra. „A Starcraftban nincsenek koreaiak, tehát ezeknek az eladásoknak semmi köze a koreai civilekhez.” Erre a Microsoft kötötte az ebet a karóhoz…

Láttam, hová vezet ez az egész. Amint valaki egyszerűen megismétli egy korábbi érvelését, egyértelmű, hogy már nem a logika vagy az intelligencia alapján működik. Így hát az utolsó 5 hétben, amink volt, belezsúfoltuk a koreai civilizációt. A Microsoft nem adott nekünk plusz időt. Három hibát követtünk el. Rossz művészeti ábrázolást használtunk a teknőshajókhoz (egy törvényes forrást használtunk, de úgy tűnik, a koreaiaknak nem tetszett ez a forrás), a Japán-tengert „Japán-tenger”-nek neveztük el (egy kivételével minden országban így hívják…), és azt mondtuk, hogy 1592-98 között volt egy japán invázió Koreában, ami 2000-ben valamiért vitatott volt. A Microsoft egyik koreai képviselőjét letartóztatták és egy időre őrizetbe vették. Végül nem adtunk el 3 millió példányt az Age of Empires 2-ből Koreában. Szuperül fogyott, ahogy a The Conquerors kiegészítő is, de a Starcraftot lehetetlen volt letaszítani a koreai trónról,” írta Petersen.

Kissé érthetetlen volt a Microsoft logikája, nem?

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)