Gabe Newell azzal sokkolta a Half-Life íróit, hogy olyan dolgokat ígért, amikről senki nem tudta, meg lehet-e valósítani. Ám a Steam atyja hitt a Valve képességeiben – és végül igaza lett. A fejlesztők „egyszerűen nem tudták”, hogy mire képesek majd a legendás lövöldében.
Ma már biztosan kijelenthetjük, hogy a Half-Life minden idők egyik legjobb videojátéka. De a Valve fejlesztői 1998 előtt még komolyan aggódtak a játék teljesítménye miatt – főként azért, mert Gabe Newell, a cég társalapítója, akkoriban korszakalkotó újításokat ígért a közönségnek. A csapat azonban nem volt biztos abban, hogy valóban képesek lesznek teljesíteni a Steam atyjának elvárásait – bár a történet végül happy enddel zárult.
Monica Harrington, a Valve marketingigazgatója egy 2025-ös Game Developers Conference előadásán (GamesRadar+ forrás alapján) idézte fel ezt az emléket. Az 1998-as E3 sikeres bemutatója után Newell még egy lapáttal rátett, és olyan dolgokat jelentett be, amiket még a fejlesztők sem vártak. „Az egyik vezető fejlesztő odajött hozzám, és azt mondta, hogy Gabe [Newell] olyasmit ígért a közönségnek, amit egyszerűen nem tudnak megvalósítani.”
Aztán persze minden másként alakult: a Half-Life nemcsak hogy teljesítette Newell ígéreteit, de messze túl is szárnyalta azokat. „Természetesen tévedett az a fejlesztő” – folytatta Harrington. „A varázslat, amit Gabe ígért, tényleg megvalósult. A fejlesztők csak még nem tudták akkor.” Ezért emlékszünk ma úgy a Half-Life-ra, mint a játékipar egyik legemlékezetesebb és legnagyobb hatású élményére.
Rengeteg panasz jött a játékra – de csak a kalózoktól
Harrington a GDC 2025 színpadán nemcsak a fejlesztési anekdotákat idézte fel, hanem egy másik történetet is megosztott a Half-Life megjelenésével kapcsolatban. Ezúttal a kalózverziók elleni védelemről esett szó, és egy egészen különös panaszáradatról is.
Mint mondta, a Half-Life megjelenése után rengeteg felhasználó jelezte, hogy „a játék egyszerűen nem működik”. Csakhogy – mint később kiderült – ezek mind kalózmásolatok voltak, és az anti-piracy rendszer pontosan úgy tette a dolgát, ahogy kellett: blokkolta az illegális példányokat.
Más szóval, a Valve olyan védelmet épített be, amely hatékonyan észlelte a másolt játékokat, és nem engedte futni őket. Bár ez bosszúságot okozott a csalóknak, a cég szempontjából egyértelmű siker volt – és egy újabb ok, amiért a Half-Life a játékipar mérföldköve lett.