A Tomb Raider, a Legacy of Kain és a Gex franchise-ok kapcsán ismert stúdió is beállt az egyre gyarapodó táborba, ami leépítésekhez folyamodott idén.
A Crystal Dynamics a Twitteren jelentette be, hogy nehéz döntés következtében létszámuk 17 fővel csökkent. Legutóbb a Tomb Raider remasterek kötődtek hozzájuk (bár ezeken inkább az Aspyr dolgozott), illetve a Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered is hozzájuk kapcsolódik. Eközben készül náluk a Perfect Dark reboot és egy új, még meg sem nevezett Tomb Raider projekt is fejlesztés alatt áll…
„Ma reggel a Crystal Dynamics meghozta azt a nehéz döntést, hogy 17 tehetséges csapattaggal csökkenti a létszámot. Nem könnyelműen hoztuk meg ezt a döntést. Végső soron erre a lépésre azért volt szükség, hogy jobban összehangoljuk jelenlegi üzleti igényeinket és a stúdió jövőbeli sikerét. Ez nem az érintettek elkötelezettségét vagy képességeit tükrözi. Tudatában vagyunk annak, hogy ez az eredmény mennyire fájdalmas az érintettek számára, és átmeneti csomagokkal és a lehetőségek megismertetésével támogatjuk őket. A Crystal Dynamics továbbra is elkötelezett a nagyszerű játékok készítésének határainak feszegetése mellett. Ez a változás nem változtatja meg a jelenlegi projektterveinket,” írta a stúdió közleménye.
This morning, Crystal Dynamics made the difficult decision to reduce our workforce by 17 talented team members. We did not make this decision lightly. Ultimately, this step was necessary to better align our current (cont) https://t.co/wKWtl5Be8S pic.twitter.com/q482GyteoJ
— Crystal Dynamics (@CrystalDynamics) March 26, 2025
A Perfect Dark rebootot a 2020-as The Game Awardson jelentették be. Xbox Series-re és PC-re készül, és közben volt egy enginecsere (Unreal Engine 4-ről 5-re), és ez a korábban elitcsapatnak nevezett, de még mindig semmit sem felmutató The Initiative-vel közösen fejleszti a csapat, ami nemrég Brian Horton is csatlakozott az Insomniac Gamestől. A Tomb Raider új része az Amazon Games kiadásában fog majd megjelenni.
A Crystal Dynamicstól az utóbbi három év alatt 27 embert bocsátottak el, ami nem olyan hatamas adat. Idén összesen 1493-an veszítették el állásukat az indie stúdióktól az AAA csapatokig. Kérdés persze, hogy a Perfect Dark reboot mikor fog megjelenni, mert eddig ez sem tűnik olyan fényes állapotúnak, ha ennyire titkolóznak.
Forrás: WCCFTech