Shuhei Yoshida, a SIE Worldwide Studios volt elnöke szerint a japán csapat kiváló AA játékokat készített, de a Sony nagyobb projekteket kívánt.
A SIE Japan Studio 2021-es bezárása jelentős veszteség volt a videojáték-ipar számára. Ez a legendás csapat olyan címeket hozott létre, mint a Patapon, Ape Escape, LocoRoco vagy a Gravity Rush; sőt, a FromSoftware-rel együttműködve közreműködtek a Bloodborne fejlesztésében is, mint társproducerek és a projekt felügyelői. Most Shuhei Yoshida, a SIE Worldwide Studios korábbi elnöke (aki 2019-ig töltötte be ezt a pozíciót, majd 2025 elején végleg elhagyta a Sony-t) visszatekintett erre az időszakra, és megosztotta, hogy mi vezethetett a stúdió megszűnéséhez: bár kiváló AA játékokat készítettek, a vállalat nagyobb léptékű projekteket kívánt.
Yoshida ezt a gondolatot egy interjúban osztotta meg a japán AV Watch médiumnak (via Insider Gaming). Pályafutásának ezen szakaszáról beszélve a szakember felidézte: „A first-party címekért voltam felelős, így arra kértek, hogy olyan játékot készítsek, amely elég erős ahhoz, hogy hardvereket adjon el. Amikor ilyesmit csinálsz, a vállalat nagy nyomást gyakorol rád. Ezt kérte a cég, és bár meg kellett tennünk, a fejlesztés mérete és a szükséges eladások egyre nagyobbak lettek.”
Folytatta: „Ebben az esetben nehéz volt ezt megvalósítani a japán fejlesztési rendszerrel. A japán alkotók nagyon kreatív és érdekes ötletekkel állnak elő, de ezek elkerülhetetlenül ‘AA méretűek’ maradnak.” Yoshida hozzátette: „Ez az oka annak, hogy miután lemondtam a Worldwide Studios elnöki posztjáról, a Japan Studio megszűnt létezni. Abban az időben a Japan Studio egy ‘csapat volt, amely jó volt AA játékok készítésében’. Ebben az esetben valószínűleg nem felelt meg annak, amit a vállalat egy first-party stúdiótól elvárt.”
Yoshida továbbá megjegyezte: „Mindezek ellenére úgy gondolom, hogy [a Japan Studio bezárásáról szóló döntést] befolyásolta a vállalat globalizációja is.” Hozzátette: „Volt egy időszak, amikor még ha ‘egy érdekes játékot is készítettünk japán stílusban’, a vállalat nem támogatta könnyen, és nagyon nehéz volt ezt elérni. Ez volt a PS3 és PS4 közötti időszak. Elnök voltam a PS5 előtt, és még akkor is nehéz időszak volt.”
Klasszikus Japan Studio játékok térnek vissza
A legutóbbi Nintendo Direct során sok játékos emlékezett vissza a Japan Studio kiváló munkáira. A Nintendo meglepetésként bejelentette a Patapon 1+2 Replay és az Everybody’s Golf: Hot Shots című játékokat Nintendo Switch-re (valamint PS5-re és PC-re is), amelyek eredetileg a már megszűnt Sony stúdió által készültek, és most új verziókban érkeznek a hibrid konzolra. Mi állhat e meglepő lépés mögött? Nem arról van szó, hogy a PlayStation más konzolokra is kiterjeszti ezeket az IP-ket, hanem arról, hogy a Bandai Namco felelős a kiadásért.
Forrás: 3DJuegos