­
Starfield: „nem lehetett a menetrendtől eltérni; kevés a szabadság!” | theGeek.hu

Starfield: „nem lehetett a menetrendtől eltérni; kevés a szabadság!”

Egy ex-Bethesda-fejlesztő szerint talán ez is közrejátszhatott abban, hogy a Bethesda Game Studios (BGS) új játéka, a Starfield messze nem lett olyan átütő siker mint például a The Elder Scrolls V: Skyrim.

 

A Starfield úgy ment, ahogy jött, miközben a No Man’s Sky folyamatosan frissül (és a minap a Hello Games egy ÚJABB update-et jelentett be a játéknak). Langyos fogadtatása volt, aztán kapott egy fizetős DLC-t (amit a No Man’s Sky ingyenes frissítései körberöhögnek…), és nem nagyon volt benne az a bizonyos Bethesda-csoda. Sokan a Starfield visszafogott visszhangját annak tulajdonítják, hogy a BGS kissé steril és merev lett. Ezt az érzést a Bethesda korábbi fejlesztője, Nate Purkeypile is alátámasztotta a PCGamernek. Purkeypile a rengeteg megbeszélés és a korlátozó vállalati struktúra miatt lépett ki, ami idővel megviselte őt.

„Bár nagyon élveztem a Bethesdánál dolgozni, amikor 65-110 emberrel dolgoztunk a Fallout 3-on és a Skyrimen, sokkal kevésbé élveztem, ahogy egyre nagyobb lett a cég. Elég nagy szabadságot kaptunk, hogy dolgokat csináljunk. Az egyik, amiről az emberek tudnak, az Blackreach volt a The Elder Scrolls V: Skyrimben… Az egyáltalán nem volt a menetrend szerint. Csak úgy mellékesen megcsináltuk, és beletettük. Az egy mellékprojekt volt valakitől.

Eredetileg a vérfarkasok csak kutyafejű fickók voltak, és valaki rászánta magát, hogy félelmeteset csináljon belőlük. A Skyrimben sok nagyszerű dolog abból jött létre, hogy szabadon azt csinálhattál, amit akartál, szemben egy olyan játékkal, ahol az egész „ellenőrzőlista-dizájn” és „bizottság általi tervezés” van. Ha a Starfieldben űrbéli vérfarkasok lennének, akkor alapvetően bajban lennél, mert mindennek ára van. Ha mindenki mást csinálna 500 emberen belül, akkor az egy káosz. De tudod, 100 emberrel? Sokkal kezelhetőbb, és innen ered sok érdekes dolog,” mondta Purkeypile.

A tanulság tehát egyértelmű: a BGS túl nagyra nőtt, és emiatt nincsen ott az egyéni kreativitás, ami a korábbi játékaikban nagy sikereket ért el…

Forrás: PCGamer

 

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu