Ez a bizonyos „B” játék (ez a minőségére is vonatkozó kifejezés) a Valve társalkotója és korábbi marketinges vezetője szerint tönkre tehette volna Gabe Newell cégét.
A Valve társalapítója és korábbi marketingvezetője, Monica Harrington részt vett a nemrégiben megrendezett 2025-ös Game Developers Conference How Valve Became Valve: An Insider’s Account (Hogyan lett a Valve-ból Valve: Egy bennfentes beszámolója) kerekasztal-beszélgetésén. Harrington szerint a Valve a 90-es évek végén fejvadászatot folytatott a fejlesztők felbérlése céljából. Az egyik, ehhez kötődő ötlet az volt, hogy a Half-Life mellett egy másik játékon is dolgozzanak azzal az elképzeléssel, hogy ezt a meg nem nevezett projektet adják ki először, hogy az ebből származó pénzből finanszírozzák a stúdió elsőszámú termékének fejlesztését…
„Az eredeti elképzelés az volt, hogy megcsináljuk az úgynevezett B címet. Ez csak egy közepes játék lett volna, és az elképzelés az volt, hogy ennek a játéknak az építése majd felépíti a csapatot. Elmondtam nekik, végigvezettem őket az üzleti elemzésen, és azt mondtam, hogy ez nem fog működni. Ha ezt csináljátok, a cég bukni fog. Már a kezdetektől fogva azt mondtuk, hogy mindent bele kell adni. A top 10-ben kell lennie. Azt mondtam Gabe Newellnek, hogy szerintem a Half-Life csak akkor fog igazán működni, ha az év játéka lesz,” mondta Harrington.
Sajnos további részleteket nem árult el arról, hogy mi lett volna ez a másik játék, de az indoklás alapján úgy tűnik, hogy ez is egy belső nézetes lövöldözős játék lett volna. A Half-Life-nak a határokat kellett volna feszegetnie, és ez volt a Valve egyik problémája. Az 1997-es, kifejezetten látványos E3-as bemutató után a cég két kézzel szóra a pénzt, Newell pedig hitelt vett fel a cég jövőbeli nyereségének terhére, hogy folytathassa a fejlesztést. Harrington tavaly azt mondta, hogy ha kiadták volna a játékot akkori állapotában, csendben eltűnt volna, és a munkájuk feleslegessé vált volna. Mindenki elvesztette volna állását, és a befektetett pénz is eltűnt volna.
A Valve 1998 novemberében adta ki a Half-Life-ot, aminek nagy eredményei lettek, és az eladáson épp az is segített, hogy „az év játéka” jelzővel is ellátták…
Forrás: PCGamer