A Nighrdive Studios üzletfejlesztési igazgatója és vezérigazgatója ráadásul egy olyan példát hoztak fel, ami anno multiplatform címként lett bejelentve, de végül csak PS3-ra jött ki…
A Nightdive a remasterek és remake-ek kapcsán ismert. A System Shock Remake, a Star Wars: Dark Forces Remastered, a The Thing Remastered és a Turok franchise felújítása is hozzájuk kötődik. A stúdió nem csak egy korszakhoz kötődik, és már készen áll a 7. konzolgenerációra is, azaz a PlayStation 3-as, Xbox 360-as játékokra is. Ezt a VGC-nek Larry Kuperman és Stephen Kick, a Nightdive üzletfejlesztési igazgatója és vezérigazgatója fejtette ki.
„Én elkezdenék feltenni néhány kérdést. Xbox 360-exkluzív volt, vagy volt belőle PC verzió is? Mert az is változtat a dolgokon, az a kis megőrzés, ami elérhető. Van forráskódunk? Ha igen, milyen minőségű? Mi a helyzet az eszközökkel? Ezek mind megfontolandó dolgok. Ennek ellenére volt néhány nagyon jó játék, amely abban a korszakban jelent meg, és nem szabadna hagyni őket elveszni,” mondta Kuperman.
„Egy olyan játékkal, mint a Haze – tegyük fel, hogy feltételezhetően hozzáférünk hozzá, és ez lenne a nagy címünk 2028-ra. Elmennénk az eredeti tervezőkhöz, és azt mondanánk, hogy nem lett olyan jó mint reméltétek, és biztos vagyok benne, hogy volt időtök átgondolni, hogy mit csináltatok volna másképp. Úgy gondolom, hogy a PlayStation 3 Cell architektúrája (emlékszem, amikor a rendszer megjelenésekor arról beszéltek, hogy a fejlesztők mennyire nehezen „értik meg”) nagy probléma a visszamenőleges kompatibilitással. Szóval igen, ha eljutunk odáig (vagy inkább azt mondanám, ha eljutunk a PS3-korszak játékaihoz), akkor ez egy olyan kihívás lesz, amivel szembe kell néznünk. De úgy gondolom, hogy elég tapasztalatunk van ahhoz, hogy egy PlayStation 3-as remasterrel is használható munkát végezzünk,” tette hozzá Kick.
A Haze utólag lett csak PS3-exkluzív, és tényleg nagy hype volt körülette, de a végeredmény csalódást keltő volt. Kick nem véletlenül említette az eredeti fejlesztőket: a System Shock 2 remasterelése során sokukat felkeresték. Kuperman pedig hozzátette, hogy a Nightdive saját engine-je, a Kex is részben az ő előnyükre szól.
Egy Haze remaster érdekes lenne…
Forrás: WCCFTech