„A Switch 2-ben nincs semmi, ami a régi Switchből származna.” A Nintendo elmagyarázta, miért nem teljes a visszafelé kompatibilitás. Az új hibrid megoldás részben szoftveres emulációra, részben új hardveres feldolgozásra épül.
Bár ezt már korábban is lehetett tudni, érdemes külön is kiemelni: a Nintendo Switch 2 visszafelé kompatibilis lesz a korábbi generáció számos játékával. Igaz, néhány cím nem fut majd, vagy csak kisebb hibákkal működik, de a Nintendo már most közzétett egy hosszú listát azokról a játékokról, amelyek elérhetők lesznek, illetve amelyek jóváhagyása folyamatban van. Ugyanakkor fontos különbség, hogy ez nem natív kompatibilitás, hanem egy úgynevezett hibrid emulációs megoldás – mivel „a Switch 2-ben nincsenek Switch-alkatrészek.”
Így működik a visszafelé kompatibilitás a Switch 2-n
A Nintendo Direct utáni hivatalos interjúban Takuhiro Dohta, a Nintendo tervezési osztályának munkatársa elmondta, hogy az új konzol fejlesztésénél a legfőbb cél a hardver teljesítményének és kapacitásának növelése volt, míg a visszafelé kompatibilitás másodlagos szerepet kapott. Dohta példaként említette a Nintendo 3DS és Wii U rendszereket, amelyek azért tudták futtatni az előző generáció játékait, mert tartalmazták azok hardverelemeit is.
A Switch 2 esetében azonban nincs olyan komponens, amely közvetlenül a régi Switchből származna, ezért az eredeti játékok natív futtatása nehézségekbe ütközik. A konzol producere, Kouichi Kawamoto hozzátette, hogy a visszafelé kompatibilitás ezúttal egy hibrid megoldáson alapul, amely ötvözi a szoftveres emulációt és a hardveres támogatást. Az eljárás során a régi Switch adatait valós időben konvertálja az új rendszer olyan formátumba, amit a konzol képes kezelni – mindezt anélkül, hogy túlzott energiafogyasztást okozna, mint egy teljes értékű emulátor esetében.
Mindez azonban nem garantálja, hogy minden játék hibátlanul működjön. A Nintendo már közzétett egy kezdeti listát azokról a címekről, amelyek biztosan nem futnak majd a Switch 2-n – köztük van a Doom Eternal is. Emellett akadnak olyan játékok is, amelyek elindulnak ugyan, de kisebb kompatibilitási problémákkal, például a Fall Guys, a Factorio vagy az Alien: Isolation. A Nintendo szerint későbbi frissítések javíthatják ezek működését, külső fejlesztőkkel együttműködve. Mindezek ellenére az új konzol több mint 15 000 külső fejlesztésű játékkal és 122 Nintendo first-party címmel kompatibilis lesz.
Source: 3djuegos