A Steam Deck új rendszerfrissítése javítja két játék teljesítményét, de több felhasználó is technikai hibákra panaszkodik. A hozzáértőbbek óvatosságra intenek.
A SteamOS szerepéről már sokat írtak, és nem véletlenül emlegetik a Steam Deck „titkos fegyvereként”. A hardveres képességeken túl a Valve elkötelezett támogatása teszi igazán különlegessé ezt a kézikonzolt, amely bizonyos játékok esetében már most is az egyik legjobb választásnak számít – néha még meglepő címeknél is.
Erre jó példa a legfrissebb rendszerfrissítés, a 3.6.24-es verzió, amely mostantól elérhető a stabil csatornán. A frissítés több kisebb bosszantó hibát is orvosol: például olyan eseteket, amikor a kurzor eltűnik, vagy problémák adódtak a DualShock 3 vezérlők párosításával – utóbbira főleg azok panaszkodtak, akik valamilyen oknál fogva pont ezt a régebbi kontrollert szeretnék használni.
Sokkal érdekesebb azonban, hogy a frissítés két közelmúltban megjelent játék teljesítményét is javítja: a No Rest for the Wicked és az Avowed most jobban működik a gépen. Az előbbi regressziós hibákat javít, ami azt jelenti, hogy hatékonyabban tudja kihasználni az eszköz erőforrásait, míg az utóbbi leginkább a renderelési problémákra koncentrál.
Javítások és problémák kéz a kézben
De sajnos a frissítés nem tökéletes: több felhasználó is jelezte, hogy a TDP Limiting csúszka – egy haladó beállítás, amely a processzor fogyasztását szabályozza – egyszerűen nem működik. Ez a funkció különösen népszerű azok körében, akik szeretnék kézben tartani az akkumulátor fogyását vagy a gép hőmérsékletét.
Saját tapasztalataim szerint nálam nem jelentkezett a hiba, de a közösségben egyre több szó esik róla. Aki rendszeresen használja ezt a funkciót, és nem akar kockáztatni, annak érdemes lehet egyelőre kihagyni ezt a frissítést – különösen, ha a fent említett két játék egyike sem szerepel a rendszeres repertoárban.
Forrás: 3djuegos