Nintendo Switch 2: a bolti játékok magas ára a digitális játékokat akarja előrébb lendíteni!

NINTENDO HÍREK – Egy elemző szerint a Nintendo új konzolja kiváló sikerű lesz még úgy is, hogy meglepő árcédulát kapott.

 

A WCCFTech gyakran megkérdezi Rhys Elliottot a Midia Researchtől. Szerinte a 450 dolláros ár ellenére is kiváló sikerű lesz a Nintendo Switch 2. Azért a bolti (kazettás) játékokért elég sokat elkérnek. Erre példa a Mario Kart World, ami Európában 90 euró (36 ezer forint) lesz. Erre Elliott azt mondta, hogy ezzel akarja a nagy N a digitális értékesítések felé terelni a közönséget, ugyanis az arány jelenleg 50-50, míg például a Sony esetében a digitális eladások aránya a 70%-os érték körül mozog.

„A Nintendo Switch 2 valamivel drágább, mint azt sok elemzőnk gondolta, de a $450 még mindig az általam várt $400-500 árkategórián belül van. Bár még mindig úgy vélem, hogy a $400 a megfelelő pont, és előbb-utóbb látni fogunk egy olcsóbb SKU-t, a $450 még mindig megfizethető és összhangban van más konzolokkal és a Steam Deckkel. Más gyártókkal ellentétben a Nintendo szinte kizárólag a konzol- és konzolszoftver-üzletágára támaszkodik, így a veszteséges árképzés egyszerűen nem volt benne a pakliban. Ezzel az árral a Switch 2 még mindig elég olcsó a tömeges elfogadáshoz, és tekintettel a halmozott és változatos szoftverkínálatra úgy vélem, jól fog fogyni a core játékosok, az alkalmi játékosok, a családok és a többiek körében.

Bár Trump tarifái és a Nintendo által az ARPPU növelésére irányuló törekvés is szerepet játszik abban, hogy a Nintendo $80-t kér a Mario Kart Worldért, szerintem ennél többről van szó. A Nintendo arra is rá akarja venni a fogyasztókat, hogy digitálisan vásároljanak játékokat. A digitális játékok alacsonyabb ára a dobozos játékokhoz képest (ez igaz a Donkey Kong és a Mario Kart esetében) erre utal. Egy másik tényező a múlt héten bejelentett digitális játékkártya, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy ”kölcsönadjanak játékokat” a Switch Online Family Plan tagjainak. Egy kis kontextus itt: A PlayStation és az Xbox már korábban is a digitális platformok előtérbe helyezését szorgalmazta olyan stratégiáknak köszönhetően mint a többjátékos előfizetések, a csak digitális konzolok, a free-to-play térnyerése, valamint a platformtulajdonosok, akik a digitális verziók felé terelik a fogyasztókat az olyan előnyökkel (például extra kozmetikumok és a játék előzetes feltöltésének lehetősége, hogy a játék azonnal játszható legyen a megjelenéskor). A PlayStation és különösen az Xbox tehát nagyon is a digitális játékokat helyezi előtérbe. A Nintendo azonban más, inkább 50-50%-os.

A fogyasztók számára a fizikai játékok egyedülálló értéket képviselnek a használt és a kölcsönzési piacok. A Nintendo fizikai játékokra való támaszkodása azonban hatással van a vállalat eredményére, ezért a lökdösődés. A Nintendo nem szerez bevételt a fizikai kölcsönzésből és viszonteladásból. A Mario Kart 8 Deluxe egy példányát ugyanis akár 100-szor is eladhatják a viszonteladói piacon, vagy 100-szor is bérbe adhatják, de a Nintendo csak az első eladásból szerez bevételt. A kizárólag digitális piac több bevételt és árszabályozást jelent a Nintendo számára. Hosszú történet röviden, a Nintendo által alkalmazott keretezés (a fizikaiaknál a matricasokk) valójában a digitálisra tereli az embereket, ami a Nintendo előnyére válik,” mondta Elliott.

Tehát szerinte a Nintendo stratégiája érthető.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)