NINTENDO HÍREK – Egy elemző szerint a Nintendo új konzolja kiváló sikerű lesz még úgy is, hogy meglepő árcédulát kapott.
A WCCFTech gyakran megkérdezi Rhys Elliottot a Midia Researchtől. Szerinte a 450 dolláros ár ellenére is kiváló sikerű lesz a Nintendo Switch 2. Azért a bolti (kazettás) játékokért elég sokat elkérnek. Erre példa a Mario Kart World, ami Európában 90 euró (36 ezer forint) lesz. Erre Elliott azt mondta, hogy ezzel akarja a nagy N a digitális értékesítések felé terelni a közönséget, ugyanis az arány jelenleg 50-50, míg például a Sony esetében a digitális eladások aránya a 70%-os érték körül mozog.
„A Nintendo Switch 2 valamivel drágább, mint azt sok elemzőnk gondolta, de a $450 még mindig az általam várt $400-500 árkategórián belül van. Bár még mindig úgy vélem, hogy a $400 a megfelelő pont, és előbb-utóbb látni fogunk egy olcsóbb SKU-t, a $450 még mindig megfizethető és összhangban van más konzolokkal és a Steam Deckkel. Más gyártókkal ellentétben a Nintendo szinte kizárólag a konzol- és konzolszoftver-üzletágára támaszkodik, így a veszteséges árképzés egyszerűen nem volt benne a pakliban. Ezzel az árral a Switch 2 még mindig elég olcsó a tömeges elfogadáshoz, és tekintettel a halmozott és változatos szoftverkínálatra úgy vélem, jól fog fogyni a core játékosok, az alkalmi játékosok, a családok és a többiek körében.
Bár Trump tarifái és a Nintendo által az ARPPU növelésére irányuló törekvés is szerepet játszik abban, hogy a Nintendo $80-t kér a Mario Kart Worldért, szerintem ennél többről van szó. A Nintendo arra is rá akarja venni a fogyasztókat, hogy digitálisan vásároljanak játékokat. A digitális játékok alacsonyabb ára a dobozos játékokhoz képest (ez igaz a Donkey Kong és a Mario Kart esetében) erre utal. Egy másik tényező a múlt héten bejelentett digitális játékkártya, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy ”kölcsönadjanak játékokat” a Switch Online Family Plan tagjainak. Egy kis kontextus itt: A PlayStation és az Xbox már korábban is a digitális platformok előtérbe helyezését szorgalmazta olyan stratégiáknak köszönhetően mint a többjátékos előfizetések, a csak digitális konzolok, a free-to-play térnyerése, valamint a platformtulajdonosok, akik a digitális verziók felé terelik a fogyasztókat az olyan előnyökkel (például extra kozmetikumok és a játék előzetes feltöltésének lehetősége, hogy a játék azonnal játszható legyen a megjelenéskor). A PlayStation és különösen az Xbox tehát nagyon is a digitális játékokat helyezi előtérbe. A Nintendo azonban más, inkább 50-50%-os.
A fogyasztók számára a fizikai játékok egyedülálló értéket képviselnek a használt és a kölcsönzési piacok. A Nintendo fizikai játékokra való támaszkodása azonban hatással van a vállalat eredményére, ezért a lökdösődés. A Nintendo nem szerez bevételt a fizikai kölcsönzésből és viszonteladásból. A Mario Kart 8 Deluxe egy példányát ugyanis akár 100-szor is eladhatják a viszonteladói piacon, vagy 100-szor is bérbe adhatják, de a Nintendo csak az első eladásból szerez bevételt. A kizárólag digitális piac több bevételt és árszabályozást jelent a Nintendo számára. Hosszú történet röviden, a Nintendo által alkalmazott keretezés (a fizikaiaknál a matricasokk) valójában a digitálisra tereli az embereket, ami a Nintendo előnyére válik,” mondta Elliott.
Tehát szerinte a Nintendo stratégiája érthető.
Forrás: WCCFTech