Az Aspyr projektje még mindig nincs hivatalosan bejelentve, de már hitelesítették a Valve handheld PC-jére is…
A Neverwinter Nights 2 Enhanced Edition backend frissítései a SteamDB-n rögzítve lettek, és ebből tudtuk meg, hogy az Obsidian Entertainment 2006-ban megjelent klasszikusának remasterje már Steam Deck-ellenőrzött. A tagek április 3-án frissültek, és nem a Beamdog dolgozik rajta (ez a csapat az Infinity Engine-en és a Neverwinter Nights Enhanced Editionön munkálkodott régebben), hanem az Aspyr. Ők a Star Wars és a Tomb Raider franchise-ok remasterein dolgoztak eddig, így a Star Wars: Knights of the Old Republic 2 az Obsidiantól szintén nekik köszönhetően jutott el modern platformokra.
Az Neverwinter Nights 2-re ráférne egy remaster, ugyanis technikai és grafikai ambíciói miatt az első részhez képest sokkal finnyásabb címnek nevezhető. Jelenleg csak a játék Complete verziójával kell bajlódni, amit a Steamen nem találhatunk meg, GOG-on pedig igen. Eléggé bajosan futtatható. A kezelőfelület 1080p-nél magasabb felbontáson már nagyítót igényel, és gyakran kiakad, ha felbontást váltunk a játékban, így az ini fájl átírása kell ahhoz. Ez nem valami kényelmes megoldás.
A szkripteket, a mesterséges intelligenciát még lenne hova javítani, amelyek egy része a korábbi kampányokban a későbbi bővítések megjelenésével nagyon elromlottak. A kezelésen is lehetne javítani, ám az, hogy a Steam Deck-hitelesítés megtörtént, ez minden bizonnyal erre jó ómen lehet, ugyanis a játéknak soha nem volt megfelelő kontrollertámogatása. Bár az alap verziót is elvileg lehetne a Steam Decken futtatni, az egeret és billentyűzetet nem lehet megfelelően helyettesíteni a kontrollerrel.
Ha a remaster teljes modtámogatást kap, akkor ez lenne a legjobb, bár a Neverwinter Nights 2-nek sosem volt akkora modszcénája mint az első résznek. Ebben szerepe volt az első NwN-ben használt Aurora Engine továbbfejlesztett verziójának (az NwN2 az Electron Engine-t használta), de a második rész továbbra is bővíthető egyedi kampányokkal…
Forrás: PCGamer