A játékosok kemény kritikái után a Path of Exile 2 fejlesztői vészüzemmódba kapcsoltak, és kampányt indítottak a rajongók bizalmának visszaszerzésére. A Dawn of the Hunt évadnyitó egyelőre messze elmaradt az elvárásoktól.
A Path of Exile 2 új szezonja nem hozta meg azt a sikert, amit a készítők reméltek. Bár a Dawn of the Hunt temérdek újdonságot és fejlesztést kínál, az akció-RPG rajongók tömegesen negatívan reagáltak – különösen a Steam-felhasználók körében. Az ismert kasztok egyensúlyát, az új Vadásznő karakter működését és az idézők képességeit egyaránt komoly kritikák érték. A Grinding Gear Games nemcsak szóban, hanem tettekkel is reagált: az első javítócsomag már meg is jelent. Ennek ellenére sok játékos úgy érzi, ez nem elég, és azt tanácsolják a fejlesztőknek, hogy tanulmányozzák a konkurens játékokat, például a Last Epoch-ot.
„Grinding Gear Games, tanítsatok meg minket játszani a Path of Exile 2-vel! Ennyi az egész. Ha valaki a csapatból streamelne, és elmagyarázná, mit akarnak tőlünk, sokkal könnyebb lenne átlátni az egészet” – írta egy rajongó a Redditen. Többen is a Last Epoch egyik fejlesztőjének videóit ajánlották, aki rendszeresen oszt meg részleteket az újításokról és stratégiákról.
Érdekesség, hogy a Last Epoch a Path of Exile 2 egy másik vitájába is belekeveredett: a saját új szezonját kénytelen volt eltolni, hogy ne ütközzön a Dawn of the Hunt premierjével. A legélesebb kritikák egyike az idézők teljesítményének drasztikus gyengülésére vonatkozik. „Szavakat sem találok, mennyire csalódott vagyok a szolgák – különösen a Wraith Gem – miatt” – fogalmazott egy másik játékos. „Mindig támogattam a GGG-t, de az istenre esküszöm, pénzt tennék rá, hogy senki nem próbálta ki ezeket az új gemeket megjelenés előtt” – tette hozzá.
A Dawn of the Hunt fogadtatása rávilágított, hogy a Path of Exile 2-ben számos probléma vár megoldásra, amelyek közül néhányat a GGG már azonnal elkezdett orvosolni. Kiemelten kezelték a kampány 3. felvonásában tapasztalt anomáliákat: túlméretezett pályák és hibák miatt a játékosok feleslegesen sok időt töltöttek itt, sőt, bizonyos esetekben a térkép újratöltődött, és újra kellett tisztítani az egész szakaszt.
Pályatervezés, minionok és javított szörnyek
A hivatalos weboldalon közzétett jelentésben részletesen bemutatták az Act 3 területének átalakítását: például eltávolították a The Drowned City egyik zsákutcáját, amely egy még nem elérhető helyszínre vezetett volna. Más helyszíneket is átméreteztek, és javították a térképek átláthatóságát, hogy könnyebben lehessen megtalálni a kijáratokat.
Fontos változás történt az idézők kasztjánál is. A GGG elismerte, hogy az endgame kiegyensúlyozása érdekében visszafogták a szolgák sebzését és életerejét, de ez annyira lecsökkentette a hatékonyságukat, hogy a kampány során szinte használhatatlanná váltak. Most visszaemelik a minionok sebzését és életerejét a korábbi szinthez hasonló értékre, miközben módosítják, hogyan befolyásolják őket a gyengeségek. Különösen visszás, hogy miközben az idézettek gyengültek, a szörnyek életereje drasztikusan megnőtt, így nehezebb legyőzni őket.
A legújabb frissítés ezt is orvosolja: a szörnyek életereje jelenleg 25%-kal csökkent, és ez érinti az elit ellenfelek mellett megjelenő szolgákat is, amelyek bizonyos esetekben még erősebbek voltak, mint maguk a főellenfelek. Az új adatok szerint ezeknek a minionoknak az életereje 60%-kal esett vissza.
Vadássz vagy pusztulsz – a Huntress problémája
A Grinding Gear Games beismerte, hogy gond van az új Huntress karakter védelmi mechanikájával – pontosabban azzal, hogy a játékosok többsége nem is használja azt. A karakter lényege az ellenfél támadásaira való reagálásban rejlik: sikeres parry esetén Frenzy pontokat szerez, amelyek lehetővé teszik a legpusztítóbb képességek használatát. Bár van más mód is a Frenzy megszerzésére, azt csak nagyon későn lehet feloldani a játékban, így a karakter az elején kifejezetten gyengének érződik.
A fejlesztők megerősítették, hogy új passzív képességet adnak a Huntresshez, amely a Cull the Weak nevet viseli. Ez lehetővé teszi, hogy az ellenfelekre rontva, a megölt célpont után Frenzy pontot kapjunk. A frissítés napokon belül elérhető lesz. A Grinding Gear Games ezúttal nem akar semmit a véletlenre bízni – az első lépések már megtörténtek, most már csak az marad, hogy a játékosok is meglássák az eredményeket.
Forrás: 3djuegos