A Battlefield 6 fejlesztése már javában zajlik, és a stúdión belül komoly vitát váltott ki a képességalapú párosítás (SBMM) esetleges bevezetése. Az EA közben figyelmeztet, hogy a kiszivárgott tartalmak félrevezetők és kárt okoznak a játékosokkal való kapcsolatukban.
A Battlefield 2042 zűrös indulása – a hibák, tartalomhiány és elnagyolt játékmenet miatt – megosztotta a közösséget, de úgy tűnik, a következő rész nem ismétli meg ezeket a hibákat. A DICE és a Battlefield Studios ezúttal közvetlenebb kapcsolatot ígér a játékosokkal, és a Battlefield Labs révén aktív tesztelési programot is indítottak, hogy visszatérjenek a sorozat valódi erősségeihez.
A stúdión belül azonban két komoly téma került terítékre, az egyik a Battlefield Labs kiszivárgott anyagai. A közösségi menedzser, T0TALfps nyíltan bírálta ezeket, emlékeztetve, hogy a Labs egy kísérleti tér, ahol „a mechanikák változhatnak vagy elvethetők”. Hangsúlyozta, hogy a szivárgott információk „kiragadottak a kontextusból”, és aláássák a játékosokkal épített bizalmat.
Felkerül-e az SBMM a végleges listára?
Miközben felröppentek hírek egy új battle royale módról és az osztályrendszer visszatéréséről, a játékosokat leginkább a skill-based matchmaking lehetősége aggasztja – egy olyan rendszer, amit sokan elutasítanak a Call of Duty-ból ismert formában. A DICE egyik vezető producere, David Sirland egy zárt Discord-szerveren nyilatkozott a témáról (az Insider Gaming szerint), és megerősítette: jelenleg is tárgyalnak az SBMM szerepéről a következő Battlefieldben.
Sirland szerint, ha lesz SBMM, az elsődlegesen a pingre és a gyors meccsindításra fog fókuszálni, míg a játékosok képessége csak másodlagos szempont lesz a csapatkiegyenlítés során. Ez a rendszer még tesztelés alatt áll, épp ezért jött létre a Battlefield Labs. Az elképzelések szerint egy „enyhébb” SBMM kerülne be, amely nem teszi túl kompetitívvé a meccseket, és nem rontja az élményt.
Bár a Battlefield 6 megjelenési dátumát még nem jelentették be, az biztos, hogy az aktuális pénzügyi év vége előtt várható. Sirland így fogalmazott:
„A célunk, hogy a szerverindítás a lehető leggyorsabb legyen. Emiatt a képességfaktor alig számít a párosításban – még csapatban sem. Fontos tisztázni, hogy az SBMM nem önmagában rossz. Az a fajta SBMM, ahol a képesség szerinti szétválasztás dominál, az problémás. De az, hogy figyelembe vesszük a képességet a csapatok egyensúlya érdekében, szükséges.”
Forrás: 3djuegos



