„Ez a szerepjáték inspirálni fogja az ipart.” A Sony egykori elnöke is rajongással beszél az egyik legjobban várt áprilisi megjelenésről: Clair Obscur. Shuhei Yoshida szerint a Sandfall Interactive kis csapata olyasmit hozott létre, ami új irányt szabhat a fejlesztések jövőjének.
Amikor először bejelentették a Clair Obscur: Expedition 33-t, sokan még úgy vélték, évekre vagyunk a megjelenéstől. Ehhez képest már csak tíz nap van hátra, és április 24-én végre megjelenik a Sandfall Interactive első játéka – egy körökre osztott RPG, amely a japán szerepjátékok klasszikusainak nyomdokain halad. A 2024-es bemutató óta játékosok százezrei figyelik feszült izgalommal a projektet. A figyelem pedig nem csak a rajongókra korlátozódik: Shuhei Yoshida, a Sony Interactive egykori elnöke is elismerően nyilatkozott a francia stúdió munkájáról.
Április 11-én, az Easy Allies podcast vendégeként Yoshida számos témáról beszélt – szóba került a Blue Prince, a legújabb sikeres indie cím a Steamen, a várható Nintendo Switch 2, és természetesen a Kepler Interactive gondozásában érkező Clair Obscur: Expedition 33 is. Ahelyett, hogy kívülállóként figyelte volna a fejlesztést, Yoshida egyértelművé tette: lenyűgözte, hogy egy alig harmincfős csapat ilyen magas színvonalú, AAA-kategóriás élményt tudott megalkotni.
Kis csapat, nagy teljesítmény
Yoshida külön kiemelte, hogy a játékmenet mindössze 30 órásra lett sűrítve, amit a látványos grafikai megoldásokkal és a fejlesztői ígéretekkel együtt „hihetetlen termelékenységként” jellemzett. Egy olyan iparágban, ahol egy nagy költségvetésű RPG évekig készül, és több száz ember dolgozik rajta, a Sandfall megközelítése azt bizonyítja: ha van tehetség, hatékonyság és világos vízió, egy kis stúdió is képes versenyezni a legnagyobbakkal.
Yoshida szerint a Clair Obscur nemcsak a hatékony fejlesztéssel emelkedik ki, hanem azzal is, hogy ha a játék valóban jól szerepel – ahogy ő is reméli –, akkor ez fordulópontot jelenthet a szerepjátékok világában. Úgy véli, ez a cím „inspirációul szolgálhat mind a független stúdióknak, mind a nagy kiadóknak”, és arra ösztönözheti őket, hogy újragondolják gyártási modelljeiket, nagyobb bizalmat szavazva a kis létszámú, de ambiciózus csapatoknak.
Amikor egy olyan iparági veterán, mint Yoshida ilyen elismeréssel nyilatkozik, az mindig figyelmet kelt. A Clair Obscur: Expedition 33 nem csupán egy újabb RPG a piacon: a játékipar is szoros figyelemmel követi, mit tud egy kis stúdió elérni, ha a megszokott sémák helyett mer új utakat választani.
Forrás: 3djuegos