Shawn Layden, a PlayStation korábbi vezetője szerint a videojátékok árának minden generációval legalább 5 dollárral kellett volna növekednie. Úgy véli, hogy az inflációt figyelembe véve ma jóval kevesebbe kerülnek a játékok, mint 1999-ben.
A videojáték-ipar jelenleg válaszúthoz érkezett: a fejlesztési költségek az egekbe szöktek, az infláció szétfeszíti a AAA címek büdzséit, a játékosok pedig egyre nehezebben fogadják el az áremeléseket. Egy-egy játék elkészítése hosszú éveket vesz igénybe, miközben az árak mesterségesen évtizedekig 60-70 euró között maradtak – mostanra viszont már elérték a 80 eurós szintet is. Miután a Nintendo is emelt játékainak árán, több iparági vezető és volt vezető is megszólalt a kérdésben.
Shawn Layden, a PlayStation korábbi felsővezetője a PlayerDrive-nak adott interjújában fejtette ki véleményét. Szerinte, ha az inflációt figyelembe vesszük, a mai játékok olcsóbbak, mint 1999-ben. „A 1999-es 59,99 dollár 2025-ben nagyjából 100 dollárnak felel meg. Vagyis a vásárlóerőnk ma jóval alacsonyabb, mint akkor.” Azt is hozzátette: „A kiadók ennek ellenére vonakodtak emelni az árakat, pedig kellett volna. Minden generációval 5 dollárral kellett volna nőnie a játékáraknak.”
A közösség nem fogadta jól Layden szavait. Sokan emlékeztettek arra, hogy bár a fejlesztési költségek valóban nőttek, ma már sokkal több a játékos, mint korábban, ráadásul a stúdiók bevételeit mikrotranzakciók és DLC-k is növelik.
Másodszor is drágult a PS5
Április 13-án nem éppen örömteli hírre ébredt a játékközösség: a Sony újabb áremelést jelentett be a PS5 esetében. Ez már a második alkalom, hogy a konzol ára emelkedik, ám ezúttal kizárólag a digitális modell drágult meg – Európában már 499,99 eurót kérnek érte. Az egyetlen jó hír, hogy ezzel párhuzamosan a lemezmeghajtó ára 119,99 euróról 79,99 euróra csökkent. És ne feledjük: néhány nappal korábban a Sony 15 latin-amerikai országban is megemelte a PS Plus előfizetések árát.
Forrás: 3djuegos