Dragon Age-alkotó: „az Electronic Arts mindig is a Msss Effectet részesítette előnyben!”

David Gaider szerint a kiadó mindig is a Mass Effect felé húzott, és ez végül a Dragon Age franchise kárára ment…

 

A Dragon Age számára lényegében lefőtt a kávé, ugyanis az Electronic Arts szerint megbukott a játék, ami aztán néhány hónappal a megjelenése után a PlayStation Plus Essential (!) kínálatának a része lett egy hónapra. Több évnyi fejlesztés után elmaradt a várakozásoktól, a kiadó pedig a szokásos módon reagált (elküldték a vezető fejlesztőket a BioWare-től). David Gaider, aki a sorozat szerzője volt, de 2016-ban a Dragon Age: Inquisition után távozott a Bioware-től, két igazságot is elárult a Bluesky-on egy hosszabb üzenetsorban (amit rövidítve közlünk lefordítva).

Az első tanulság nem olyan meglepő. Az Electronic Arts nem nagyon tudta, hogy mihez kezdjen a Dragon Age-dzsel. A második ennél döbbenetesebb! A BioWare 2010-2016 körül teljesen kettészakadt. Két stúdióra lett bontva, és Gaider szerint ezek eléggé eléggé nehezteltek egymásra. Az Anthemet eredetileg sötétebb, Alien-féle sci-fiként tervezték, de ő azt az utasítást kapta, hogy csináljon belőle egy fantasy sci-fi-t. Ez pedig nem nagyon kapott jó fogadtatást…

„Csatlakoztam ahhoz az új projekthez, amelyet a korábbi edmontoni Mass Effect csapat fejlesztett. Ez lett az Anthem. A BioWare sokáig alapvetően két csapat volt egy fedél alatt: volt a Dragon Age és a Mass Effect csapat. Különbözőképpen működtek, nagyon is eltérő kultúrával. Akár két külön stúdió is lehettek volna. Nem jöttek ki egymással. A vállalat tisztában volt a súrlódásokkal, és évek óta próbálták ezt orvosolni főként azzal, hogy gyakrabban cserélgették a munkatársakat a csapatok között. Ez azonban nem igazán oldotta meg a dolgokat, és nekem fogalmam sem volt róla, amíg az Anthem csapatához szegődtem. A csapat egyáltalán nem akart engem ott látni.

Nem hiszem, hogy ezt bárki is elmondta volna a csapatnak. Szóval azt hitték, hogy a változtatás az ÉN művem. Folyamatosan kaptam visszajelzéseket arról, hogy ez „túlságosan Dragon Age”, és hogy minden, amit írtam vagy terveztem, „túlzottan DA”… Pedig ez egy olyan csapat volt, ahol minden visszajelzést el kellett fogadnom és meg kellett cselekednem, így végül folyamatosan kísérleteztem. Világossá vált, hogy ez a csapat nem akart RPG-t készíteni, mégis azt akarták, hogy meglengessem a varázspálcámat, és egy BioWare-minőségű történetet hozzak létre anélkül, hogy megadták volna azokat az eszközöket, amelyekre ehhez szükségem lett volna. Kitartottam volna, és megpróbáltam volna mindent, de csak akkor, ha a másik oldalon vár valami, ahol kreatív igazgatóként több beleszólásom lehet. Felfelé akartam lépni. Egyenesen elutasítottak. Habozás nélkül. Még inkább, amikor azt mondták, hogy bár elhagyhatom a céget, ha akarom, a BioWare-en kívül nem leszek sikeres. De ezt szókimondó szavakkal fejezték ki,” írta Gaider.

A BioWare tehát nem volt teljesen egy tábor a zászló alatt…

Forrás: PCGamer (https://www.pcgamer.com/games/dragon-age/ea-always-preferred-mass-effect-straight-up-dragon-age-creator-reveals-that-his-and-mass-effects-team-didnt-get-along-at-bioware-as-ea-played-favourites-with-its-children/), Bsky (https://bsky.app/profile/davidgaider.bsky.social/post/3lmqqa5tm4s2p)

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.