ELŐZETES – Az Assassin’s Creed Shadows után a Ubisoft újabb irányváltásra készül, és ezúttal tényleg nem ajánlott a gyengébb idegzetűeknek. Amit eddig tudunk az Assassin’s Creed Hexe munkacímű játékról, az alapján ez lesz az a rész, amely végleg leszámol a „150 órás RPG”-k korszakával, és sötét boszorkányos hangulattal rázza fel a szériát.
Évek óta vártak a rajongók egy japán Assassin’s Creed játékra, és most, hogy az Assassin’s Creed Shadows végre valósággá vált, a közösség figyelme lassan, de biztosan kezd átterelődni a következő nagy dobásra. A Hexe alcímen futó új rész még bőven rejtélyes, de már most izgalmat keltett a játékosok körében. A Ubisoft ugyanis egy teljesen új irányt vesz, és olyan élményt kínál, ami radikálisan eltér mindattól, amit eddig az Assassin’s Creed univerzumában láttunk.
A Hexe első morzsái még 2022-ben kerültek napvilágra egy Ubisoft-eseményen, ahol először említették a Codename Red projektet – amelyből később az Assassin’s Creed Shadows lett. Bár azóta sok víz lefolyt a Szajnán, a rajongók nem felejtették el, hogy a francia kiadó egy igencsak szokatlan játékon dolgozik. Egy néhány másodperces teaser alapján már akkor sejthető volt, hogy egy sötét tónusú, boszorkányságra épülő történetről van szó – természetesen az Asszaszinok Testvériségének keretein belül.
Az első bemutató vegyes visszhangot kapott a játékosközösségtől, de Marc-Alexis Côté, a széria executive producere tovább tüzelte a kíváncsiságot. Miután bemutattak egy rövid trailert, amelyben az Assassin’s Creed emblémát ágakból és madzagból rakták ki, mellette pedig egy különös pentagrammát láthattunk rejtélyes jelekkel, Côté figyelmeztetett: „ez az előzetes tele van titkokkal.” Nem kellett több: a rajongók azonnal nekiláttak képkockánként kielemezni a videót.
Amikor a „Hexe” nem csak cím, hanem átok
A YouTube-on működő Access The Animus csatorna nem sokkal később egy videóban vette górcső alá a teaser kódjait és rejtett üzeneteit. Megdöbbentő felfedezéssel szolgáltak: a pentagramma titokzatos jelei a 17. századi mágusábécéből (Alphabet of the Magi) származnak – ez az ábécé minden modern betűt egy-egy mágikus szimbólummal helyettesít. Így a rajongóknak nem kellett sokáig töprengeniük, hogy megfejtsék a pentagramma valódi üzenetét.
A külső körön egy jól ismert mottó szerepel, amit minden Assassin’s Creed rajongó kívülről fúj: „A sötétségben munkálkodunk, hogy a fényt szolgáljuk.” A belső szimbólumok három további nevet rejtenek: „Mephisto”, a germán folklór egyik démonikus alakja; „Rache”, azaz „bosszú” németül; valamint „Hwsa” vagy „Husa”, ami az ősgermán „ház” szóból ered. És persze ott van a cím is: „Hexe” – vagyis „boszorkány”. Mindez együttesen elég egyértelmű jelzés: a Ubisoft komolyan gondolja, hogy ezúttal egy sötétebb, boszorkányságra épülő történetet mesél el.
Infinity? Inkább horrorfinity
De mi az, amit hivatalosan is tudunk az Assassin’s Creed Hexe-ről? A Ubisoft új platformja, az Assassin’s Creed Infinity egyfajta központként szolgál majd a különböző játékélmények számára – ide értve a Shadows-t és a jövőbeli epizódokat is. Côté az IGN-nek adott interjújában elmondta: „ez a rendszer lehetővé teszi számunkra, hogy különböző méretű és stílusú élményeket kínáljunk.” Majd hozzátette: „nem kell minden játéknak 150 órás RPG-nek lennie, nem igaz?”
Clint Hocking, a Watch Dogs Legion rendezője tovább emelte a tétet 2024 áprilisában, amikor elmondta: az Hexe részben ijesztő élményt kíván nyújtani. Konkrétabban fogalmazva: „Ha gyáva vagy, inkább ne játszd. Teljesen más lesz, mint bármelyik korábbi rész.” Ezt nem sokkal később az Insider Gaming szivárogtatása is megerősítette, amely szerint az új rész zártabb játékmenetet kínál majd, szemben az Origins, Odyssey, Valhalla vagy éppen a Shadows nyílt világával.
Tom Henderson, a lap szerkesztője szerint a Ubisoft egy inkább lineáris, de nyitott zónákat tartalmazó élményen dolgozik – hasonlóan a Mirage-hoz, de még annál is koncentráltabb formában. A fejlesztők állítólag egyetlen főhősnő, Elsa köré építik a játékot, aki nemcsak bérgyilkos, hanem természetfeletti képességekkel is rendelkezik: például képes egy macska testébe bújni, hogy elterelje az ellenség figyelmét. Mindez egy komorabb, nyomasztóbb atmoszférát vetít előre, ahol egy boszorkány áll a középpontban – és ezt egy félelemmechanika is kiegészíti, amely a Jack the Ripper DLC-ből lehet ismerős az Assassin’s Creed Syndicate rajongóinak.
Boszorkányüldözés next-gen módra
Bár az Hexe körül még mindig sok a homály, a kiszivárgott információk és a rajongók felfedezései alapján úgy tűnik, hogy ez egy radikálisan új irányt képvisel majd a szériában. Persze nem kizárt, hogy a projekt menet közben teljesen más formát ölt – különösen most, hogy a Ubisoft az Assassin’s Creed, Far Cry és Rainbow Six IP-ket is áthelyezte egy új leányvállalathoz. Ez a húzás sokakat aggodalommal tölt el, hiszen ez nemcsak a francia stúdió zászlóshajóját, hanem az egész portfólióját érintheti.
Bárhogy is lesz, az Hexe már most komoly figyelmet kapott, és a Ubisoft új esélyt kap arra, hogy olyan világba kalauzolja el a játékosokat, amely minden eddiginél sötétebb, kísértetiesebb – és remélhetőleg maradandóbb élményt kínál, mint a sorozat korábbi részei.
-Herpai Gergely „BadSector”-