Marathon: nem lesz teljes árú játék a Bungie szerint!

A Bungie végre részletesebben is bemutatta a hétvége folyamán a Marathon rebootját, amit a Concord egyik fejlesztője szerint nem kéne már most leírni.

 

A Marathon nem lesz free-to-play játék. A pletykák szerint a Concord árvonalán fog mozogni, azaz 40 dollárt (ami ha 50 euró lesz itt, 20 ezer forintot) kell fizetni talán érte. A Bungie a GameSpotnak elmondta, hogy prémium cím lesz, azaz fizetős játékról van szó. Konkrét árat még megközelítőleg sem mondott a stúdió, hanem csak annyit közölt, hogy nem lesz teljes árú (nem kell tehát 28 ezer forintot kiperkálni érte). Viszont lehet, hogy 40 dollárnál is olcsóbb lesz, mert a Sony talán tart attól, hogy a Concord sorsára juthat a Marathon is.

Igaz, a Concordot messze nem olyan neves, veterán csapat hozta össze mint amit a Bungie képvisel, ráadásul az egy új IP volt, míg a Marathon egy, már létező szellemi tulajdon, aminek rajongói tábora is van. Hozzá kell azért tennünk, hogy nem csak az árazáson múlik majd a játék sikere, hanem az is fontos lesz, hogy addigra hogyan alakul majd az élő szolgáltatású (live service) játékok piaca, amibe azóta betört a NetEase-től a Marvel Rivals is, alaposan megszorongatva az Overwatch 2-t, aminek a felhasználói bázisa meglepő mértékben csökkent (erről is írtunk már).

 

Former Firewalk/Concord dev talks Marathon
byu/-MrSpug- inMarathon

 

Csakhogy eközben a Redditen Stephan Williams, a Concordot fejlesztő Firewalk Studios vezető vizuális effektekért feelős művésze arra kérte a közönséget, hogy legalább adjanak egy esélyt a Marathonnak: „Miután olvastam a Redditen, a YouTube-on és a Twitchen a kommenteket arról, hogy a Marathon csak egyfajta Concord 2.0, csak szerettem volna egy kis betekintést nyújtani abba, hogy mit érez egy negyvenéves férfi, aki élete nagy részét a játékok készítésének szentelte. A Concord nem tudta inspirálni a játékosokat, és az üzenet hangosan és tisztán hallatszott. Megrendítő volt látni, hogy a projektünk megbukott, és sokan nevetség tárgyává tették az interneten.

Megtanultam, hogy a kudarc az, ami a sikerre ösztönöz. Senki sem érzi magát olyan rosszul mint azok az emberek, akik az idejüket kockáztatják, remélve, hogy szórakoztatni fogják a játékosok tömegeit világszerte. De ezt a játékot kudarcnak nevezni, mielőtt még ki sem jelent volna, számomra vad dolog. A fejlesztők arcát látva reményt és izgalmat kaptam a Marathon jövőjével kapcsolatban. Dicsérem őket, amiért kockáztatnak, és kipróbálnak valami olyat, ami idegen tőlük, ami nem bizonyított, és nem is garantált a siker. Ehhez nagy bátorság kell. Izgatottan várom, hogy lássam a teljesen kifinomult terméket. A Bungie nagyot fog dobni. Mindig is így tesznek,” írta Williams.

Érdemes megfontolni, amit Williams mondott…

Forrás: WCCFTech, GameSpot, PCGamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu