Ez a játék nemcsak a következő nagy PlayStation-sztár akar lenni, hanem az is a legjobb benne, hogy nem marad sokáig csendben – a Saros hamarosan visszatér. A Housemarque megerősítette, hogy még idén láthatunk játékmenetet a sci-fi címéből.
A PlayStation februári State of Play műsorában mindenkit meglepett, amikor hivatalosan is bejelentette a Housemarque új projektjét: a Saros-t. Ez a sci-fi játék ugyan eddig csak egy látványos előzetest kapott, de mivel a Returnal-ért felelős csapat fejleszti, a közösség már most bízik benne. Sok játékos úgy gondolta, hogy a következő bemutatóra még sokáig kell várni, főleg mert a megjelenést 2026-ra ígérték, és eddig kizárólag egy filmes trailer volt hozzá. Most azonban maga a stúdió erősítette meg, hogy a játék a vártnál jóval hamarabb mozgásban is látható lesz.
A Housemarque X-profilján (korábban Twitter) megosztott üzenet egyértelmű és tömör volt: „Az év későbbi részében számíthatsz az első hosszabb játékmenet-bemutatóra.” Ez alapján nem túlzás feltételezni, hogy a Saros főszerepet kaphat a 2025-ös év nagyobb rendezvényein – elég, ha csak a júniusra tervezett Summer Game Festre, vagy egy lehetséges Sony PlayStation Showcase/State of Play eseményre gondolunk.
De mit is tudunk eddig a Saros-ról? A Housemarque első információi szerint a játék egy távoli világban játszódik, amelyet egy baljós napfogyatkozás fenyeget. A játékosok egy Arjun Devraj nevű Soltari-végrehajtót irányítanak, aki egy elveszett idegen kolónia titkait próbálja feltárni. A játékmenet mechanikáját tekintve megerősítették, hogy a program állandó fejlődési rendszert használ: minden halál után átalakul a világ, új lehetőségeket teremtve a kihívások leküzdésére.
A Saros a PlayStation nélkül nem is létezne
A Housemarque szerint a Saros kizárólag a PlayStation pénzügyi támogatásával jöhetett létre. Emlékeztetőül: a stúdió a Returnal révén vált igazán ismertté a játékiparban, és ennek a roguelike shooternek a sikere vezetett a 2021-es PlayStation-felvásárláshoz. Azóta a csapatnak számos új követelményhez kellett alkalmazkodnia, beleértve a humánerőforrás-kezelést, az információbiztonságot és a projektmenedzsmentet. Ugyanakkor ezek a változások lehetőséget nyitottak nagyobb költségvetésekhez való hozzáférésre is – így kapott zöld utat és lendületet az új sci-fi játék fejlesztése.
Forrás: 3djuegos