A Facebook barátlista törlését tervezgette a Meta?

TECH HÍREK – Az FTC (amerikai szövetségi kereskedelmi bizottság) által indított trösztellenes per során sok érdekes dolog bukkant fel Mark Zuckerberg cége körül.

 

A közösségi médiahálózatok egyre több felhasználót igényelnek, hogy növeljék a bevételt, vagy több hirdetési partnert szerezzenek, amikor mérőszámokat mutatnak arra vonatkozóan, hogy milyen hosszú az elköteleződés ezeken a platformokon. Volt azonban egy út, amelyet Zuck fontolgatott, és amely annyira abszurd volt, hogy a vállalat igazgatótanácsának hálásnak kell lennie, hogy végül nem jött össze. A belső levelezésekből kiderült, hogy még 2022-ben Zuckerbergnek volt egy potenciálisan őrült ötlete, amelyben arra gondolt, hogy a Facebookon törli a barátok listáját, hogy többet használják a platformot.

A Meta ellen indított per során az FTC bemutatta azokat a belső emaileket, amelyekben Zuck ezt fontolgatta. Úgy vélte, hogy a Facebook kulturális jelentősége gyorsan csökken. Hogy megelőzze azt az eseményt, hogy a döntés hatására milliók hagyják ott a platformot, Zuck egy kisebb országban akarta kikísérletezni ezt a változtatást. A Meta vezetője úgy vélte, hogy még ha az Instagramnak és a WhatsAppnak sikere lenne és ha a Facebook kudarcot vallana, az mégis egész vállalat kudarcával lenne egyenértékű, hangsúlyozva, hogy ezt a lépést helyesen kell végrehajtani. Tom Allison, a Facebook vezetője elmondta, hogy nem bízik az ötlet sikerének esélyeiben, különösen akkor, amikor a közösségi hálózat vonzó funkciója ez a barátlista számlálója.

Amikor egy FTC-ügyvéd a hétfői meghallgatáson kérdőre vonta Zuckerberget az ötletről, azt mondta, hogy a vállalat soha nem valósította meg. Ehelyett a Meta most a Facebook felhasználói élményének korszerűsítésére összpontosít, és ez magában foglalja az esztétikai és felületi változtatás bevezetését. Ezen túl a Meta egy diákkal ellátott nyitóbeszédet adott, és ezek egyike különböző szolgáltatásokat, például az Instagramot és a Facebook Messengert mutatta be, valamint azt, hogy népszerűség szempontjából hogyan viszonyulnak az Apple iMessage platformjához.

A diákon megosztott információk szerint az iMessage népszerűsége messze meghaladja az Instagram vagy a Facebook Messengerét: Apple Messages: 88.39%, Instagram: 48.19%, Facebook Messenger: 37,55%, WhatsApp: 36.76%, Snapchat: 23.04%. A lenti képen az is látható, hogy egy belső Apple-dokumentum is nyitva van, és az AppleInsider szerint hiteles is az. Az egyetlen információ, amelyet nem manipuláltak, az Apple termékmarketing igazgatójától származó idézet, amely így szól: „Az iMessage alapvető felhasználási területe az, hogy lehetővé tegye a felhasználók számára, hogy kommunikáljanak azokkal az emberekkel, akiket ismernek az életükben.”

A Meta a YouTube-ot és a TikTokot is bevonta az érvelésbe, azt állítva, hogy a rivális szolgáltatások virágoznak. Bár a cég által felhozott érvek bizonyos mértékig helytállóak, azt is figyelembe kell venni, hogy az Instagram nem csupán egy kommunikációs eszköz, hanem egy média-megosztó platform közösségekkel, csoportokkal és sok mással. Ezentúl egy vállalat nem alapozhat egyszerűen egyetlen pont körül forgó érvet, hanem a szolgáltatás teljes jellegét figyelembe kell vennie.

Majd meglátjuk, hogy a bírák hogyan döntenek, és hová vezetnek az érvek a továbbiakban. Mivel az ügy 2020 óta tart, a végső döntés kihirdetése hónapokig vagy akár évekig is eltarthat…

Forrás: WCCFTech,  The Verge, Documentcloud, AppleInsider

 

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu