TECH HÍREK – Az igazságügyi minisztérium (DoJ) antitröszt pert indított a Google ellen… és meg is nyerte azt!
A szabályozó hatóságok egyre inkább célba veszik a techóriásokat, és biztosítják, hogy a versenyellenes gyakorlatok ne váljanak normává. Minden olyan vállalatot, amely megsérti a trösztellenes törvényeket, felelősségre vonnak. A DoJ és a Google közötti jogi csata egy ilyen, már régóta tartó ügy. Ez az ítélet eldöntheti a Google, vagy akár az iparág további menetét. A bíróság háromhetes tárgyalási időszak és az azt követő érvelések után úgy döntött, hogy a Google valóban megsértette a Sherman antitröszt-törvényt, és most a jogsértésért járó büntetésekről döntenek.
A DoJ már régóta kipécézte magának az Alphabet leányvállalatát a reklámtechnológiai gyakorlata miatt, és a tárgyalások mintegy három hete tartanak a tárgyalás utáni széleskörű felülvizsgálat mellett. A bíróság most a DoJ javára döntött, mivel megnyerte a Google elleni trösztellenes pert, és a techóriást azzal vádolták, hogy monopóliumot tart fenn a digitális reklámtechnológiai iparágban. Az ítélet szerint a Google a digitális hirdetési tér két fontos területén sértette meg a törvényt; monopóliumát a hirdetési tőzsdék és a kiadói hirdetéskiszolgálók területén tartotta fenn. A vállalat emellett jogellenesen kötötte össze termékeit, például a hirdetéskiszolgálóját és a hirdetési csereprogramját, hogy megakadályozza a versenyt.
E megállapítások alapján a Google megsértette a Sherman antitröszt-törvény 1. és 2. szakaszát. „A felperesek bebizonyították, hogy a Google szándékosan versenyellenes cselekmények sorozatát követte el annak érdekében, hogy monopolhelyzetet szerezzen és tartson fenn a nyílt webes hirdetési hirdetések kiadói hirdetéskiszolgálói és hirdetési cserepiacain,” közölte Leonie Brinkema amerikai körzeti bíró. Ám ez csak részleges győzelem, mert elutasították azt az állítást, hogy a Google erőfölényt tartott fenn a hirdetési hálózatok területén. A Google szabályozási ügyekért felelős alelnöke, Lee-Anne Mulholland hangsúlyozta az ügy megnyerését, és hogy fellebbeznek.
„A bíróság egyetértett azzal, hogy a hirdetői eszközeink és a DoubleClickhez hasonló felvásárlásaink nem károsítják a versenyt. Azonban tisztelettel nem értünk egyet a kiadói eszközeinkkel kapcsolatos ítélettel – a kiadóknak rengeteg választási lehetőségük van, és azért használják a Google-t, mert a hirdetési technológiánk könnyen használható, költséghatékony és eredményes,” mondta Mulholland.
A Google és a DoJ a jogorvoslati szakaszban ismét egymással szemben fog állni. A DoJ szerint a Google-nek az elidegenítést kellene választania, és meg kéne szabadulnia a Chrome böngészőtől. Még nem tudjuk, hogy milyen büntetéseket szabnának ki a jogsértések orvoslására.
Forrás: WCCFTech