Hiába próbálják a kiadók áttolni a piacot a digitális irányba, az európai játékosok továbbra is ragaszkodnak a dobozos játékokhoz. A Nintendo Switch új játékainak 80%-a még mindig fizikai formában fogy, és a PlayStation is csak lassan halad a digitális átállás felé.
A digitális áruházak térnyerése ellenére a fizikai játékformátum továbbra is meghatározó szerepet tölt be az iparágban. A játékosok fogyasztási szokásai nem változtak meg jelentősen, annak ellenére, hogy a PlayStation és az Xbox bevételeinek többsége már digitális platformokról származik. Az adatok egy összetettebb valóságot mutatnak, ahol bizonyos műfajok, platformok és közönségek továbbra is a fizikai formátumhoz kötődnek.
Európa legnagyobb piacán több GAME üzlet is bezárásra került, és úgy tűnik, hogy a játékokat játékfigurák és egyéb termékek váltják fel. Spanyolországgal, az Egyesült Királysággal és más európai országokkal ellentétben a fizikai videojáték-eladások 22%-kal estek vissza. Ez a csökkenés nemcsak a fizikai formátum digitálisra való áttérésének, hanem a narratív és családbarát AAA játékok hiányának is köszönhető, a The Game Business jelentése szerint.
Az Astro Bot példája bizonyítja, hogy a hagyományos műfajok továbbra is igénylik ezt a terjesztési formátumot, hiszen az Egyesült Királyságban az eladások 55%-a fizikai volt. Ezzel szemben a digitális eladások már a PlayStation esetében is a teljes eladások 64%-át teszik ki (szemben a 2023-as 55%-kal), bár a Nintendo esetében ez az arány még magasabb. 2024-ben az új Switch játékok eladásainak 80%-a fizikai formában történt Európában, és ez az arány a közeljövőben várhatóan nem fog jelentősen változni.
A platformok közötti kontraszt egyértelmű. Míg a többjátékos lövöldözős játékok, mint a Helldivers 2, digitális eladásai meghaladják a 90%-ot, addig a hagyományos és népszerű sorozatok, mint az EA Sports FC (korábban FIFA), fokozatosabb átmenetet mutatnak, és egy év alatt 55%-ról 62%-ra nőtt a digitális formátum aránya. A jövőre tekintve a Switch 2 esetében a Nintendo egy kettős rendszert tervez, ahol a digitális játékok olcsóbbak lesznek, mint a fizikaiak, de ennek ellenére az adatok azt mutatják, hogy sem az iparág, sem a játékosok, sem az üzletek nem állnak készen a fizikai formátum elhagyására.
Forrás: The Game Business, Eurogamer, ResetEra



