Hiába tűnik monumentális szerepjátéknak a készülő The Elder Scrolls VI, a Bethesda nem számít arra, hogy jelentősen növelni kellene a fejlesztőcsapat létszámát. Jeremy Bryant animátor, aki dolgozott a Skyrim, a Fallout 4 és a Starfield játékon is, úgy véli, a cég nem fog sok új munkatársat felvenni a következő nagy projektjéhez.
Miután a Starfield már megjelent, és egyre több pletyka kering a The Elder Scrolls IV: Oblivion felújításáról is, a Bethesda a fantasy RPG zsáner következő óriáscímére koncentrál: ez pedig nem más, mint a The Elder Scrolls VI. Bár hosszú ideje nem érkezett érdemi hír a játékról, a rajongók arra számítanak, hogy a stúdió jelentősen bővíti majd csapatát, hogy teljes erőbedobással állhassanak neki a munkának. Egy korábbi animátor viszont másként látja a helyzetet: szerinte nem lesz komoly létszámnövekedés.
Jeremy Bryant, aki a Skyrim, a Fallout 4 és a Starfield fejlesztésében is részt vett, a KIWI TALKZ nevű YouTube-csatornának adott interjúban osztotta meg véleményét. Úgy gondolja, hogy mivel a Bethesda több stúdióval rendelkezik, a vállalati létszám már így is jelentősen megnőtt, és nem szükséges újabb tömeges toborzás. „Todd [Howard] pontosan tudja, milyen játékot akar, és azt is, hány ember kell hozzá,” mondta. „Ha előre lefekteted az ütemtervet, látod, hogy szükséged lesz-e több fejlesztőre – és nyilvánvaló volt, hogy akkor szükség volt rájuk.”
„Valószínűleg az egyetlen módja a gyors bővülésnek a masszív felvásárlások,” magyarázta Bryant. „Nem lehet ilyen gyorsan felvenni ennyi embert. Egy-két új kolléga nem elég ekkora volumenhez.” Amikor arról kérdezték, várható-e további növekedés a The Elder Scrolls VI fejlesztéséhez, határozott választ adott: „Nem hinném.” Ezután a Rockstar példájára tért át: „Ők mesterei a szakmának. A játékaik rendkívül csiszoltak. Az ember csak nézi, és azt kérdezi: ‘hogyan csinálják?’ A GTA 6 persze tíz évig készült, értem én, de megnéztem a Red Dead stáblistáját, és csak animátorból voltak vagy ötszázan. 80-85 játékmenet-animátor, még 80 cinematic animátor, és további 100, akik az arcokat animálták. Az ilyen létszámú csapat elképesztő.”
Olyannyira, hogy Bryant szerint akár „háromezer ember is dolgozhat a GTA 6-on.” Ugyanakkor személyes megjegyzésként elárulta, hogy ő maga nem szívesen venne részt ilyen hatalmas produkciókban: „Hogyan tudnak ennyien kommunikálni, kapcsolatot építeni, ha mindenki csak egy futószalag mellett ül egy rakás idegennel?” – elmélkedett. „Nekem ez nem hangzik jól. Inkább borzalmas.”
A Bethesda „halálos fenyegetéseket” kaphat, még akkor is, ha jó lesz a játék
Miközben olyan szakemberek, mint Bryant, a Bethesda belső folyamatairól elmélkednek, mások már azt találgatják, mi történik majd a The Elder Scrolls VI megjelenése után. Egy korábbi fejlesztő például úgy véli, hogy a cég „halálos fenyegetéseket” fog kapni – még akkor is, ha maga a játék kiváló lesz. Végül is, mint mondta: „az internet tényleg tud szörnyű hely lenni,” és sok felhasználó bármilyen helyzetben hajlamos káros kritikákat közzétenni.
Source: 3djuegos



