KÉZIKONZOL HÍREK – Lehet, hogy a Sony jelenlegi konzoljára érkező játékok futtathatóak lesznek alapból, a fejlesztőknek kicsit talán bele kell nyúlniuk…
A pletykák szerint a hordozható PlayStation 6 képes lesz a PlayStation 5 játékok futtatására fejlesztői beavatkozás nélkül, bár a teljesítményhez még szükség lehet egy patch-re. Erről is beszámolt a NeoGAF fórumon a megbízható bennfentes, Kepler L2. A korábbi PlayStation 6 handheld-pletykák (amelyekről a hírekben szó volt a múlt héten) is tőle származtak.
Most azt írta, hogy tudomása szerint a hordozható rendszer shader bináris kompatibilitással rendelkezik, így képes lesz a korábbi generációs játékok futtatására anélkül, hogy a fejlesztőknek bele kellene nyúlniuk a programkódba. Ennek lesz azonban egy kis hátulütője: a játék teljesítménye. Nem biztos, hogy kifejezetten jó lesz „az alaptámogatás”, így nem minden esetben kaphatunk elfogadható teljesítményt. Lehet, hogy a felbontás, vagy az is lehet, hogy a frame rate esetében lehetnek problémák.
Állítólag a PlayStation 6 asztali konzol mellett egy dedikált handheld is készül. Egyiket sem jelentette még be a Sony, és valószínűleg sem idén, sem jövőre nem fog így tenni a cég. Azt viszont már tudjuk, hogy mindkettő mögött az AMD áll majd. Állítólag az Intel is pályázott a rendszer gyártására, de végül a csúf anyagiak miatt meghiúsult a terv. Egyes friss pletykák szerint a Sony következő generációs rendszerének hordozható kiadása nem lesz képes felvenni a versenyt a jelenlegi generációs alap PlayStation 5-tel, ám erősebb lesz az Xbox Series S-nél… de nem lesz benne ugyanannyi CU mint a PlayStation 5-ben, hanem kevesebb lesz mint 40. Úgy tervezik a handheld rendszerlapkáját (system-on-a-chip = SoC), hogy nagyon alacsony feszültségen működjön.
Az Xbox tehát nem lesz egyedül azzal, hogy egyszerre két platformmal tervez. Náluk is hallottuk már, hogy nem csak az Xbox Series X utódjával készül a Microsoft, hanem egy Xbox handheld is meg fog jelenni. De mindez nem hivatalos!