TECH HÍREK – A kínai oktatási reform keretein belül a mesterséges intelligencia az osztálytermekben is hatalmas térnyerést érhet el.
A Reuters szerint Kína a tanítás és a tankönyvek javítása érdekében az iskolai oktatás minden szintjén megkezdi a mesterséges intelligencia bevezetését. Ez része az ország nagyobb tervének, amely az oktatási rendszer megerősítését, valamint az innováció új útjainak keresését célozza. Kína azt reméli, hogy 2035-re eléri az általa erős oktatással rendelkező nemzetnek nevezett állapotot.
A kínai oktatási minisztérium úgy véli, hogy a mesterséges intelligencia e célokra való felhasználása segít a tanárok és a diákok alapvető képességeinek művelésében, valamint az innovatív tehetségek alapvető versenyképességének kialakításában. Példaként említik a diákok alapvető készségeinek fejlesztését (pl. kommunikáció, együttműködés), de az összetettebb feladatok megoldását, az önálló gondolkodást és a problémamegoldást is célnak kezelik.
A mesterséges intelligencia az iskolákban rémisztően hangozhat. Viszont ha az MI-t kizárólag eszközként alkalmazzuk, akkor még lehet sikere is. Még az Egyesült Államok is fontolgatja az MI alkalmazását, bár ők „A One”-ként hivatkoznak rá. Amíg a mesterséges intelligenciát azokra a feladatokra használjuk, amikre készült, ezekben az esetekben a technológia képes lehet segíteni a tanulás egyénre szabottabbá tételében. Azzal, hogy az AI képes nagy adathalmokon átgázolni és megtalálni a működő mintákat és a továbblépési utakat, egy sokkal hajlékonyabb oktatási rendszerhez vezethet, amely készen áll arra, hogy a diákjai alkalmazkodásához igazodjon.
Viszont az MI rossz használata gyakran kreatív feladatokhoz kötődik, vagy amikor nincs elég felügyelet. Többnyire ezek nyelvi modellek arra tervezve, hogy a legvalószínűbb szót válasszák ki egy mondatban, nem pedig arra, hogy értékes információkat szolgáltassanak, és bzony hajlamosak magabiztosan tévedni. És ha az emberek bíznak az eredményben, sok zavaros információ keletkezhet.
Az oktatási mesterséges intelligenciának testre szabottnak és átláthatónak kell lennie, amit pedagógusok fejlesztenek ki. Ha ez folyamatosan vizsgálható és módosítható, jó kiegészítő lehet. De egy diktatórikus államban ez kissé máshogy működne.



