Dan Vávra szeretné, hogy mielőtt visszavonulna, komolyabban igénybe vehesse az MI-t a jövőbeli fejlesztései során.
Vávra már több mint két évtizede ismert fejlesztő, ugyanis anno a Mafia első része is hozzá kötődött, majd a Kingdom Come: Deliverance első és második részének rendezője volt. A The Game Businessnek adott interjújában kijeentette, hogy a játékfejlesztés egészségügyi problémákat okozott neki, és emiatt belegondolt abba, hogy karrierje során hány további projektet lesz képes fejleszteni. Reméli, hogy a mesterséges intelligencia olyan eszközzé válhat, ami segíthet a fejlesztés felgyorsításában, és nem azt szeretné, hogy a technológia az embereket leváltsa.
„Komoly egészségügyi problémáim voltak a sok stressztől. Tényleg le kell lassítanom egy kicsit. Nagyon bosszant, hogy a játékok ennyi időt vesznek igénybe, mert több ötletem van mint időm. Van néhány projekt, amit szívesen megcsinálnék. És szeretném őket rendesen előkészíteni, hogy ne legyen olyan kaotikus. Remélem, hogy az MI-forradalom segíteni fog ebben, ahol a jövőben nem minket fog helyettesíteni a mesterséges intelligencia, hanem segíteni fog bennünket. Így sok minden könnyebbé és gyorsabbá válhat. Nagyszerű lenne, ha ez megtörténne. Van néhány nagy ötletem, amit szeretnék megvalósítani, ami sok időt és előkészületet igényel. Egy pár projekt, ami véleményem szerint olyan nagy potenciállal bír mint a Kingdom Come: Deliverance,” mondta Vávra.
Más kreatív iparágakhoz hasonlóan a generatív (tartalomalkotó) mesterséges intelligencia a játékiparban is fűtött témává vált, ugyanis sokan aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy munkahelyek megszűnéséhez és széles körű plágiumhoz vezethet. Strauss Zelnick, a Take-Two vezérigazgatója nemrég azt mondta (mi pedig megírtuk), hogy szerinte az MI nemhogy nem fog munkahelyek megszűnéséhez vezetni, hanem szerinte a foglalkoztatás növekedéséhez vezethet, illetve a technolóigia számára nem tud olyan új védőkorlátokat elképzelni, amelyekre szükség lenne a fejlesztők védelme érdekében. Josef Fares, a Split Fiction és az It Takes Two rendezője pedig azt mondta, hogy szerinte a fejlesztőknek inkább együtt kell dolgozniuk az MI-val, mintsem ellene fellépniük.
Vávra álma viszont rövid időn belül megvalósulhat.
Forrás: VGC, The Game Business



