Senki nem beszél a Grand Theft Auto 6 egyik kulcsfontosságú eleméről, pedig ez lesz az, ami miatt több száz órát is el fogunk tölteni a játékkal. A Rockstar által összeválogatott dalok százai nélkül ez az egész élmény jóval unalmasabb lenne.
Ha a Grand Theft Auto sorozatra gondolunk, akkor azonnal beugorhat a San Andreas híres jelenete a „Ah shit, here we go again” mondattal, vagy épp a GTA V-ben az az elborult tréleres küldetés, ahol Michael fiát cibáljuk magunkkal. De ha csak a hangokra gondolunk, akkor is rengeteg ikonikus élmény jut eszünkbe: például a La vida es una lenteja a Radio Espantoso csatornáról, vagy a végtelenített El sonidito az East Los FM-ről.
Nem kérdés, hogy a zene mindig is kulcsszerepet játszott a Rockstar játékokban – különösen a GTA-kban. Az sem véletlen, hogy a GTA 6 első előzetesében hallható Tom Petty-dal, a „Love is a Long Road” önmagában külön cikket ért több oldalon is. Mert ezek nem csak háttérzenék: a Rockstar világaiban a zene szerves része annak, ahogyan mi a játékkal kapcsolatba kerülünk, és ahogy a világok életre kelnek.
Hiszen a kaland nagy része az autóban történik, ahogy a játékos végigjárja az ikonikus amerikai városok élethű másolatait – és közben egy rakás rádiócsatorna közül választhat. Nem arról van szó, hogy a fejlesztők beraktak pár dalt a nagy akciók alá – hanem hogy a játék legjobb hangulatú pillanatai azok, amikor kedvenc zenéinkre bolyongunk céltalanul Vice City, Liberty City vagy Los Santos utcáin.
A CircoLoco Records zárta be a kört
2019 októberében két ember találkozott, és ezzel új szintre lépett a GTA és a zene kapcsolata. Antonio Carbonaro, az ibizai DC10 klub legendás CircoLoco bulijainak szervezője, és Sam Houser, a Rockstar elnöke és társalapítója közösen vetették fel egy új zenei kiadó ötletét.
A járvány felgyorsította a dolgokat, és 2021 májusában hivatalosan is megalakult a CircoLoco Records. Korábban is feltűntek Carbonaro előadói a GTA Online-ban, de ezután már remixek is készültek – például a házi DJ, Seth Troxler kezei alól. A kiadó azóta is aktív, húsznál is több kiadvánnyal a háta mögött.
Carbonaro 2021-ben a Billboard-nak nyilatkozva úgy fogalmazott, hogy a Rockstarnál is vannak olyanok, akiknek „ugyanolyan fülük van, mint nekünk”, és hogy ez a két brand képes volt meggyőzni mindenkit arról, hogy ebből valami igazán menő születhet. Innen nézve elég biztosra vehető, hogy a GTA 6 elektronikus zenei kínálata a CircoLoco Recordsnak köszönhetően bivalyerős lesz.
A többi zene terén sem kell aggódni: a Rockstar biztosan hozza a klasszikusokat – ezt már a Tom Petty-dal is előrevetítette –, és a latin zenék is hangsúlyos szerepet kapnak, ahogyan azt a 2021-es The Contract frissítésben bemutatott Motomami rádióállomás is jelezte, amelyet Rosalía vezetett.
Pár hónapja derült ki, hogy a Rockstar 7500 dollárt ajánlott Martyn Ware-nek, a brit Heaven 17 együttes egyik alapítójának a „Temptation” című 1983-as szám jogaiért. Ez az összeg a másik két szerzőnek is járt volna, tehát összesen 22 500 dollárt ajánlottak – de ezt elutasították, mondván: a GTA V 8,6 milliárd dollárt hozott, ez az ajánlat pedig sértő.
Ha a Rockstar minden egyes számért több ezer vagy tízezer dollárt fizet, és a játékban több száz dal szerepel, akkor a zenei jogdíjak összesen akár több millió dollárt is kitehetnek. És ez teljesen logikus – hiszen a hangulat, az élmény, és az a több tucatnyi vagy akár száz óra, amit a GTA 6-ban töltünk majd, mind sokkal üresebb lenne ezek nélkül a zenék nélkül.
Forrás: 3djuegos