A Clair Obscur: Expedition 33 nemcsak az év egyik legjobban értékelt játéka, hanem igazi kereskedelmi szenzáció is lett – még úgy is, hogy az Oblivion Remastered mellett jelent meg. A fejlesztők szerint a félmillió eladott példány gyorsabban összejött, mint ahogy valaha elképzelték volna.
A Sandfall Interactive bejelentette, hogy első játékuk, a Clair Obscur: Expedition 33 már az első napon átlépte az 500 000 eladott példányt PC-n, PS5-ön és Xbox Series X|S-en. A csapat a Twitteren így ünnepelt: „Ez hatalmas mérföldkő számunkra, és sokkal hamarabb elértük, mint álmodni mertük volna. Köszönjük mindenkinek!”
Az Oblivion árnyékában, mégis reflektorfényben
Még lenyűgözőbbé teszi a sikert, hogy a játék mindezt úgy érte el, hogy az Xbox Game Pass Ultimate révén plusz költség nélkül is elérhető, és közvetlenül az Oblivion Remastered megjelenése után debütált – amely az elmúlt napokban gyakorlatilag elszívta az összes figyelmet az RPG-színteretől.
Sokan attól tartottak, hogy a Bethesda klasszikusának újrakiadása teljesen elnyomja majd a Clair Obscur: Expedition 33-t, de a meglepetés az volt, hogy még a Bethesda is szurkolt neki: egy aranyos rajzon hét „Rajongó” örömittasan ünnepelte a játékot egy képernyő körül. A Baldur’s Gate 3 kiadási igazgatója is beállt a támogatók sorába: „Ezt a játékot kevesebb ember csinálta, mint ahány éves vagyok.”
A két játék hivatalosan nem tekinthető közvetlen riválisnak – az Expedition 33 nyíltan a régi japán szerepjátékokból merít, míg az Oblivion Remastered klasszikus Bethesda-formulát követ. Ettől függetlenül mindkettő hatalmas, időigényes RPG, amelyek napok különbséggel jelentek meg, és a játékosok ideje véges. (És igen, ez most konkrétan rólunk szól.)
Az európai RPG-k új reménye
A közös siker jegyében a Bethesda még saját grafikával is támogatta a kis stúdiót – ez ritka gesztus egy 19 éves legendától egy vadonatúj cím felé. Eközben a független kiadó Raw Fury arra figyelmeztetett: az olyan óriási meglepetésmegjelenések, mint az Oblivion Remastered, gyakran teljesen bedarálják a kisebb alkotásokat. A cég nemrég jelentette meg a Post Trauma című klasszikus horror-hangulatú játékot, és elmondásuk szerint a premieridőpontot tudatosan igyekeztek elkerülni a nagyágyúkat.
A Clair Obscur: Expedition 33 viszont bebizonyította, hogy néha még a legnagyobb árnyékban is lehet ragyogni – főleg, ha a tartalom és a hangulat együtt talál célba.
Forrás: GamesRadar



