Az eredeti, 2006-os RPG egyik tervezője szerint ennél jobbat nehezebben mutathatott volna fel a Virtuos (akik amúgy a Metal Gear Solid Delta: Snake Eateren is dolgoznak).
A Virtuos volt ugyanis a The Elder Scrolls IV: Oblibion Remastered fejlesztőcsapata, nem pedig a Bethesda Game Studios (BGS), ugyanis Todd Howard és csapata a The Elder Scrolls VI-tal foglalkozik, és talán a Starfield második DLC-je is készül (a pletykák szerint Starborn lehet a címe). A remasterről már hallhattunk az amerikai szövetségi kereskedelmi bizottság (Federal Trade Commission = FTC) és a Microsoft között korábban zajló perben.
A remastert a hét elején leplezték le, és meg is jelent. Ez után sokan meglepődtek, hogy mi mindent hozott össze a Virtuos. Köztük volt az eredeti The Elder Scrolls IV: Oblivion dizájnigazgatója, Bruce Nesmith, aki aztán a The Elder Scrolls V: Skyrim Skyrim vezető dizájnere lett, majd a Starfielden is dolgozott, mielőtt 2021 szeptemberében elhagyta a Bethesdát, hogy könyvírói karriert folytasson. A Videogamernek nyilatkozva elmondta, hogy ez nem egy egyszerű remaster, hanem inkább egy Oblivion 2.0:
„Sok évet dolgoztam azon a játékon. Rengeteg vér, verejték és könny folyt bele, ahogy mindenki mástól is a csapatban. És minden egyes jelenetet, amit mutattak, közelről ismertem. És elképesztően jól néztek ki. Feltételeztem, hogy ez egy textúrafrissítés lesz. Nem igazán gondoltam, hogy ez egy olyan teljes felújítás lesz, mint amilyennek bejelentették… Nem is csodálkoztam volna rajta. De teljesen újjáépíteni az animációkat, az animációs rendszert, mindezt az Unreal Engine 5-ön. Megváltoztatták a szintlépési rendszert, a felhasználói felületet. Úgy értem, ez a játék minden részéhez hozzányúlt. Ez egy eléggé „újrakevert” játék lett. Őszintén szólva szinte külön szót érdemelne. Nem vagyok benne biztos, hogy az „újramasterelés” igazságot szolgáltat. A legközelebb az Oblivion 2.0 állna hozzá,” mondta Nesmith.
Ha ő is ilyen elismerően nyilatkozik, az nem rossz teljesítmény…
Forrás: WCCFTech, Videogamer