A Clair Obscur Expedition 33 végre megkapta első modját, amely helyreteszi az RPG néhány leginkább kritizált aspektusát. Konkrétan eltávolítja a 30 FPS-es korlátozást az átvezetők alatt, és kijavítja az FOV hibákat az ultrawide monitorokon.
A Clair Obscur Expedition 33 kiemelkedő teljesítményt nyújtott a megjelenése hetében, annak ellenére, hogy az Oblivion remaster erős konkurenciát jelentett. Ráadásul az első órákban sok játékos nem tudott hozzáférni a játékhoz egy Steam-felülettel kapcsolatos hiba miatt, de a fejlesztők gyorsan és hatékonyan orvosolták a problémát.
ClairObscurFix mod a Sandfall Interactive RPG-jéhez
Bár a kritikák és a közönség is pozitívan fogadta a játékot, néhány vizuális részlet mégis kritika tárgya lett. Ezek a kisebb hibák azonban csak azt mutatták meg, mennyire népszerűvé vált a Sandfall Interactive körökre osztott RPG-je. Kevesebb mint 24 órával a megjelenés után már meg is jelent az első mod, amely ezeket a problémákat célozza meg.
A ClairObscurFix nevű modot Lyall készítette, és GitHubon tette elérhetővé. Egy ASI plugint takar, amely a következő javításokat tartalmazza:
- Az intró logók átugrásának lehetősége
- Hozzáférés a játékkonzolhoz (nem ajánlott módosításokat végezni rajta)
- A 30 FPS korlátozás eltávolítása az átvezető jelenetekből
- Letterbox és pillarbox hatások eltávolítása (javítva a szélesvásznú és 4:3 jeleneteket)
- A Force Sharpening effekt kikapcsolása, élesebb grafikát eredményezve
- Az FOV hibák javítása ultrawide monitorok használatakor
A mod telepítése egyszerű: a ZIP fájlban található három fájlt (nem a teljes mappát!) kell kimásolni a következő helyre: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Expedition 33\Sandfall\Binaries\Win64. Fontos, hogy ne írjuk felül az eredeti mappát, csak a három fájlt másoljuk be.
A mod Xbox konzolokra is elérhető, de PlayStation 5-re jelenleg nem létezik változat.
Helyes telepítés után a játék beállításai között lehetőség lesz a Force Sharpening kikapcsolására, illetve a FOV állítására ultrawide monitorok esetén.
Fontos megjegyezni, hogy a letterbox és pillarbox effektek eredetileg művészi és narratív döntések eredményeként kerültek a játékba. Bár ezek eltávolítása nem okoz gondot, a fejlesztők szándékosan alkalmazták őket a történetmesélés támogatására – a játék élvezeti értéke így sem csökken.
Forrás: 3djuegos



