A Cosmic Realm egy új, veszélyes terület lesz Doom Slayer számára, és PlayStation 5 Pro-n még szebben fog majd kinézni.
A DOOM: The Dark Ages egy egyjátékos sztori lesz három fő pillérrel (történet, harc és felfedezés). Az id Software szerint ez a legjobb DOOM játék, amit valaha készítettek. Mindent beleadtak, amit csak tudtak, egyetlen funkciót sem hagytak csiszolatlanul: 22 pályányi hihetetlen egyjátékos belső nézetes lövöldözős harc; rengeteg játékmenetbeli újítás; és egy fantasztikus hullámvasút-szerű akciódús történet, amely során hatalmas világokat is felfedezhetünk.
Ezek közül az egyik teljesen egyedi egy DOOM-játékhoz képest, egy olyan tér, ahol a fejlesztők még sosem jártak, de egy olyan világ, amit már régóta be akartak építeni a DOOM-univerzumba: a Cosmic Realm (kozmikus birodalom(. Ennek a lovecrafti dimenziónak a küklopszi építészetének leszünk tanúi, miközben felfedezzük a legsötétebb titkait és megküzdünk a legőrültebb ellenségeivel. A pokol és a kozmikus birodalom között szentségtelen szövetség jött létre. A történetet át kell élnünk, hogy megtudjuk, miért – de ez a társulás új ellenfelek seregét szülte, akikkel Doom Slayernek szembe kell szállnia. Olyan ellenségekkel mint például a Cosmic Baron. A kétpengéjű brutális alak könyörtelenül támad, és távolságból pszionikus támadások egész sorát ereszti el, amelyek blokkolhatják a lövedékenket és megtépázhatják a HP-nkat. A támadásaiba beágyazva vannak olyan hárítási ablakok, amelyeket egy ügyes Doom Slayer képes kihasználni, ha elég bátor ahhoz, hogy kiálljon és megküzdjön vele.
Minden legerősebb ellenfélhez szükség van erre a fajta agresszióra. A klasszikus Doomhoz hasonlóan egy lövedékekből álló labirintuson fogunk átvergődni, hogy aztán a valaha készített legnagyobb démonokkal szálljunk szembe. Miután elintézted a Cosmic Baront, legyünk óvatosak, mert a sötét horizont fölé emelkedve megtalálod a hatalmas Cacodemont, a két dimenzió közötti hibridet, amelyet újonnan ehhez a játékhoz terveztek. Ez a telepatikus terror lebegő tömege fejlett pajzstámadásaival mozgásképtelenné tesz és csápjaival megbénít, ha közel engedjük magunkhoz. Ezeknek az ellenségeknek a támadásait egy új fegyverrel, egy ősi, a miénken túli dimenziókból származó eszközzel tudjuk kivédeni. Ez a Reaver Chainshot, a halál brutális ballisztikus vasbunkója.
Gyorsan elsütve egy könnyű támadást használhatunk egyetlen ellenség ellen, vagy ha lenyomva tartjuk a ravaszt, feltölthetjük a káoszgömböt, és kegyetlen, nagy hatótávolságú közelharci csapásokat mérhetünk vele démoni péppé változtatva ellenségeink belsejét. Ez a fegyver semmihez sem hasonlítható, ami eddig az id Software játékában szerepelt; a közelharcot a csonttörő pusztítás egy egészen új, könyörtelen szintjére emeli. A fejlesztők szerint a Cosmic Realmban töltött idő tele lesz intrikákkal és véres, csonttörő káosszal. Ráadásul elképesztően jól fog kinézni a PlayStation 5-ön, hiszen a legmodernebb, nevetséges mód grafikáját a vadonatúj id Tech 8 hajtja, ami lehetővé teszi számukra, hogy minden eddiginél több tartalom legyen látható a képernyőn – nagyobb terek, nagyobb látótávolság, több ellenség, több pusztítás, jobb visszajelzés és jobb általános játékélmény. Teljesen dinamikus megvilágításuk van a sugárkövetés (ray tracing) segítségével, ami lehetővé tette számukra, hogy gyorsabban iteráljanak a fejlesztés során, és felhatalmazta a csapatot, hogy jobb művészeti alkotásokat készítsenek, mindezt hatékonyabban. Ez egy célzottan erre a célra kifejlesztett motor, amelynek teljesítménye tükörsimán, 60 FPS-sel fut. Olyan jól lesz játszható mint ahogy kinéz.
A lent megtekinthető felvétel amúgy PlayStation 5 Pro-n futott a DOOM: The Dark Agesből, ami május 15-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re, illetve PC-re. Az Xbox Game Pass kínálatában is ott lesz.