„Nincs becsület.” Egykori Sony-narratív igazgató vádolja a céget, amiért megtagadta az eredeti Until Dawn játék fejlesztőinek elismerését. A PlayStation történetmesélési részlegének vezetője, Kim MacAskill azt állítja, hogy a vállalat magánál tartotta az ő szellemi tulajdonát, anélkül hogy elismerte volna a szerzőségét.
A videojáték-iparban minden új projekt az alkotók ötleteivel kezdődik. Az ő munkájukat és nevüket pedig tiszteletben kellene tartani. A stáblisták nem csupán nevek felsorolása, hanem a kreativitás, a szenvedély és az évek munkájának elismerése. A filmiparhoz hasonlóan a videojátékok világában is kulcsfontosságú a szerzők tisztelete – mégis, a PlayStation körül egyre több panasz hallatszik.
Kim MacAskill, aki korábban a Sony és a PlayStation narratív igazgatója volt, a minap a LinkedInen törte meg a hallgatását. Bejegyzésében élesen bírálta a vállalatot, amely szerinte láthatatlanná teszi saját alkotóit. MacAskill leírta: bár ő fejlesztette ki az egyik szellemi tulajdont a Sony berkein belül, a cég soha nem ismerte el hivatalosan az ő szerzői jogait – ellentétben például Neil Druckmannal, The Last of Us megalkotójával.
Az egykori Sony-narratív igazgató dühös kifakadása
„Egykori Sony és PlayStation narratív igazgatóként, akinek egyértelműen megmondták, hogy az általam létrehozott szellemi tulajdont SOHA nem fogják hozzám kötni (nincs jogdíj, nincs kontroll, nincs tulajdonjog, nincs kredit), egyszerűen nem értem, miért kap Neil Druckmann külön bánásmódot másokkal szemben a cégnél.” – írta MacAskill.
„Az Until Dawnból jöttem át, ahol a film rendezőjét, íróit elismerték. Ezzel szemben a videojáték készítőit, akik ezt az IKONIKUS címet megalkották, nem említik sehol – csak annyit írnak ki, hogy ‘a Sony játékán alapul’. Ezek az emberek éveken át dolgoztak ezen a fantasztikus alkotáson, és a világ MEGÉRDEMELNÉ, hogy ismerje a nevüket. Sem kredit, sem köszönet, sem becsület. A film- és tévéipar legalább elismeri a kredit fontosságát. Ti miért nem?” – zárta sorait.
Forrás: 3djuegos



