ELŐZETES – The Outer Worlds 2 a világát az elődjéhez képest kétszeresére növeli. Több mint 90 egyedi perkkel mélyíti a karakterfejlesztést, túlszárnyalva ezzel a Starfield 82 képességét. Az Obsidian továbbá a jól ismert önironikus humorával, az iparági trendek paródiájával és tudatosabb játékmenetével igyekszik kitűnni a mezőnyből.
Hiába akadnak ordító különbségek köztük, a Starfieldet és a The Outer Worldsöt rendre egymás mellé állítják, hiszen mindkettő narratívaközpontú, belső nézetes sci-fi RPG, amit legendás történetmesélő stúdiók – a Bethesda és az Obsidian Entertainment – készítettek. A párhuzam tehát bizonyos szempontból érthető, ugyanakkor a két játék között óriási a szakadék: a Starfield gigantikus univerzuma, a The Outer Worlds feszesebb történetszövése és az eltérő játékmeneti filozófia mind-mind megnehezítik az egyszerű összevetést. Mégis, a jelek szerint a The Outer Worlds 2 mintha direkt reagálna a Starfieldre – függetlenül attól, mennyire voltak jogosak eddig a hasonlítgatások.
Az eddig kiszivárgott információk alapján az Obsidian folytatása hű marad az eredeti szellemiséghez, ugyanakkor érezhetően komoly fejlesztéseket eszközöl játékmenet, fejlődési rendszer és világépítés terén. A cél egy olyan egyensúly megteremtése, amely egyszerre idézi meg az első Outer Worlds erényeit és mutat fricskát a Bethesda sci-fi eposzának gyengébb pontjaira.
A The Outer Worlds 2 nagyobbat álmodik, de nem adja fel önmagát
A Starfield és a The Outer Worlds egyik legmarkánsabb különbsége mindig is a méretekből fakadt. A Starfield több mint ezer bolygót ígért a játékosoknak, ám ezek bejárása – bármilyen grandiózusnak is tűnt – sokak számára hamar monotonná vált, mivel a világok tartalomhiánya ürességérzetet szült. Hiába volt körülbelül 1700 felfedezhető égitest, csupán elenyésző részük vált igazán élővé és jelentőssé a játékosok számára.
Ezzel szemben a The Outer Worlds mindig is a kompakt, sűrűn történetközpontú világával villogott. Bár jóval kisebb léptékű volt, mint a Bethesda gigantomániás vállalkozása, az élmény sokkal tömörebb és koherensebb maradt. Az Obsidian most úgy döntött, hogy a The Outer Worlds 2 világát az elődjéhez képest megduplázza – így közelebb kerülhet a Starfield által kínált léptékhez, anélkül, hogy elveszítené azt az egyedi, narratív fókuszú karakterét, ami miatt szerethető volt.
A The Outer Worlds 2 tovább mélyíti a karakterfejlesztést
Nem csak a világok száma volt meghatározó a Starfieldben; a fejlődési rendszer is a felfedezés szabadságát tükrözte. A Bethesda sci-fijében 82 különböző képesség közül válogathattunk, míg a The Outer Worlds eredetileg mindössze 42-t kínált. A The Outer Worlds 2 azonban ezt alaposan felülmúlja: több mint 90 egyedi perk vár majd ránk, hogy a karakterünket a saját stílusunk szerint formálhassuk.
Ezzel a lépéssel az Obsidian nemcsak behozza a hátrányt, hanem meg is előzheti a Starfieldet a játékmeneti testreszabhatóság terén – újabb ékes példája annak, hogy a folytatás egyúttal finom, de határozott válasz is a Bethesda sci-fi univerzumára.
A The Outer Worlds 2 szarkasztikus humora most is kiemeli a mezőnyből
A Starfield ugyan megvillantott néhány könnyedebb pillanatot, de ezek meg sem közelítették a The Outer Worlds csípős öniróniáját. A folytatás már a marketingkampányban is ráerősített arra a humorra, amely mindig is az Obsidian védjegye volt: kíméletlen szatíra az iparági klisékről és vállalati maszlagokról.
Az egyik trailer például így gúnyolódott: „Minden, aminek már az első játékban is ott kellett volna lennie: több akció, több fegyver, és több… grafika?” Az Obsidian tehát továbbra sem fél saját magát és az egész ipart sem komolyan venni – ez a frissesség pedig éppen az, amit a Starfield rideg univerzuma mellől sokan hiányoltak.
Végső soron a The Outer Worlds 2 nem méretekben akar versenyezni a Starfielddel, hanem egy tudatosabban megalkotott, okosabban összerakott sci-fi kalandot kínál, ami az elődje erősségeit viszi tovább, miközben pontosan tudja, hogy hol hibázott a konkurencia. Ha a Starfield a szélesség diadala, akkor a The Outer Worlds 2 a mélység ünnepe lesz: nagyobb, de nem céltalanul kiterjesztett világ, hanem szándékosan megtervezett univerzum vár ránk.
-Herpai Gergely „BadSector”-