Nem váltotta be a reményeket, és 2022 egyik legnagyobb bukásaként vonult be a játéktörténelembe, de a Babylon’s Fall készítői máris egy újabb, hasonló projekt fejlesztésén dolgoznak. A PlatinumGames olyan tervezőt keres, aki jártas az online komponenseket tartalmazó akciójátékok fejlesztésében.
Sokak szemében a Babylon’s Fall 2022 egyik legrosszabb játékaként maradt meg. Bár néhány játékost felcsigázott, mivel a PlatinumGames ( Bayonetta, NieR: Automata ) projektjeként készült a Square Enix támogatásával, az online kooperatív játékmenetre helyezett hangsúly nem győzte meg a közösséget. És bár a csapat tisztában van ezzel a problémás indulással, az online akciójátékok fejlesztésével kapcsolatos terveik nem változtak; ezért dolgoznak most egy újabb hasonló játékon.
A Tech4gamers első beszámolója szerint a PlatinumGames álláshirdetést adott fel, amely néhány részletet is elárul a készülő projektről. A japán stúdió olyan tervezőt keres, akinek ideális készségei közé tartozik az „online akciójátékok fejlesztésében” és az „online vagy nyílt terepes játékok pályatervezésében” szerzett tapasztalat. A leírtak alapján elég valószínű, hogy a projekt még a korai szakaszában jár.
Mindezek ellenére ennek az új címnek a létezése nem lehet meglepetés. Sok játékos azt gondolta, hogy a Babylon’s Fall 2022-es kudarca után a PlatinumGames és a Square Enix kétszer is meggondolná, mielőtt újra online akciójátékot indítana. Ugyanakkor a VGC emlékeztet rá, hogy Atsushi Inaba, a fejlesztőcég vezérigazgatója korábban megerősítette: a történtek után is elkötelezettek a GaaS (Games as a Service) modellek mellett. „Sokat tanulhatunk ebből a tapasztalatból, de sem a terveinket, sem a hozzáállásunkat nem változtatta meg a jövőbeli GaaS-projektekkel kapcsolatban. A Games as a Service továbbra is egy olyan irány, amelybe sok energiát fektetünk.” – mondta akkoriban a szakember.
PlatinumGames CEO apologizes for Babylon’s Fall release
Habár már 2022-ben megjelent, a Babylon’s Fall még mindig friss sebnek számít a PlatinumGames portfóliójában. Egy olyan GaaS-élményről beszélünk, amelynek aktív PC-s játékosbázisa időnként 10 fő alá csökkent, ami miatt kevesebb mint egy évvel a megjelenése után a szerverek bezárását is bejelentették. A helyzet annyira katasztrofális volt, hogy maga Inaba is nyilvánosan bocsánatot kért a játék kiadásáért. Mindezek ellenére a csapatok nem adták fel, és továbbra is azon dolgoznak, hogy végre egy közönségkedvenc online projektet hozzanak létre.
Forrás: 3djuegos