India első igazi AAA játéka lehet a The Age of Bhaarat, ami nemcsak mitológiát, hanem nemzetközi ambíciókat is csomagol a fantasys akcióba. A Tara Gaming projektje történelmet akar írni, és már most hatalmas figyelmet kap.
Az elmúlt években egyre több kiadó kezdett el Japánon kívül is nézelődni Ázsiában, új tehetségeket és projekteket keresve – hatalmas ambíciókkal. Láttuk ezt a trendet a Sony és a Microsoft esetében is Dél-Koreában és Kínában, de most India is belép a versenybe, méghozzá egy igazán merész vállalkozással: ez a The Age of Bhaarat, az ország első, teljes értékű AAA játéka, amely indiai mitológiára épít, és a Black Myth: Wukong-hoz hasonló intenzív akcióval kecsegtet.
A The Age of Bhaarat egy monumentális akció-kalandnak ígérkezik
Bár a The Age of Bhaarat új IP a piacon, a mögötte álló alkotók korántsem kezdők. A Tara Gaming csapatát három nagy név alapította, akik a videojátékokon túl is jól ismertek: Nouredine Abboud veterán fejlesztő (Ghost Recon Wildlands), az ikonikus színész Amitabh Bachchan, valamint a világhírű író Amish Tripathi (The Shiva Trilogy). Ez a hármas, valamint számos fiatal tehetség alkotja az indiai stúdiót, amely Bachchan szavaival élve azt szeretné, hogy „eposzainkat, kreativitásunkat és képzeletünket megosszuk a világgal”.
A játékmenet alapján a játékosok egy Erdő Őrzőjét alakítják, aki a Rakshasák, vagyis az indiai folklórból ismert démoni lények invázióját igyekszik megállítani. A fejlesztők különleges harcrendszert ígérnek, amelyben a kampós kötél vertikális mozgásokat is lehetővé tesz, és a tradicionális fegyverek, valamint spirituális erők kombinációját is bevethetjük. A főszereplő hatalmas lándzsával végzett mozgása feltűnően emlékeztet a Ru Yi Bangra – a mágikus botra, amit Sun Wukong is használt.
A játék egyszerre épít legendákra és modern mechanikákra
A látottak alapján – bár még fejlesztés alatt áll – a harcrendszer inkább az alapokra épít: kitérés, védekezés, és bár egyetlen kezelőfelület sem látható a trailerben, nagy valószínűséggel állóképesség-menedzsmentre is számíthatunk. A pályák látványvilága – pusztított erdők, hegycsúcsok, misztikus tavak – olyan indiai eposzokból merít, mint a Ramayana, és szabadon bejárhatók, sőt, a kampókötél révén a magasabban fekvő területek is elérhetők.
A The Age of Bhaarat nem csak egyjátékos élményt kínál: kooperatív lehetőségek is lesznek, így akár egyedül, akár társakkal is szembeszállhatunk a démoni fenyegetéssel. Ez a többfunkciós tervezés nemcsak Indián belül, de nemzetközi szinten is növelheti a játék vonzerejét – mindezt úgy, hogy közben megőrzi az indiai kultúrához való mély kötődését.
A történetről egyelőre nem sokat tudni, de azt igen, hogy a forgatókönyvet Amish Tripathi jegyzi – aki nemcsak India egyik legsikeresebb írója (műveit 20 nyelvre fordították le), de korábban az ország kulturális minisztere is volt. Ő egy sorsról, árulásról és kötelességről szóló, epikus narratívát ígér, ahol a játékos döntései nemcsak a saját útjukat, hanem az egész világ sorsát befolyásolják majd.
A The Age of Bhaarat célja, hogy India ne csupán játékfogyasztóként jelenjen meg a globális piacon, hanem meghatározó szereplővé váljon a többmillió dolláros produkciók világában is. Ha a játék végleges változata be tudja váltani azt, amit az eddigi kedvcsináló ígér, akkor Dél-Ázsiában új korszak kezdődhet a játékiparban.
Forrás: 3djuegos



