A PlayStation korábbi elnöke szerint a csúcskategóriás exkluzív címek önmagukban sosem lesznek fenntarthatók – viszont bízik az Astro Bot sikerében. A Team Asobi játéka pontosan azt a középkategóriás minőséget képviseli, amelyet Shuhei Yoshida szerint az iparágnak most leginkább támogatnia kellene.
Shuhei Yoshida, aki 2008 és 2019 között töltötte be a PlayStation elnöki posztját, nemrég interjút adott a francia PS Inside portálnak, ahol az iparág jelenlegi helyzetéről és jövőjét formáló szereplőkről beszélt. Kiemelt figyelmet kapott a Team Asobi, a szeretett Japan Studio örökségéből született, Astro Bot-ot jegyző kyotói fejlesztőcsapat.
„Remélem, hogy az Asobi lesz az a Japan Studio, amit a PlayStation elveszített [nevet]” – mondta Yoshida. „Szerintem a PlayStationnek szüksége van egy olyan stúdióra, amely képes középkategóriás, de magas minőségű játékokat készíteni kisebb költségvetéssel – és az Asobi pontosan ezt csinálja.” Ez a megjegyzés egy egyre súlyosbodó iparági logisztikai problémára utal – Yoshida producerként jól ismeri ezeket a gondokat.
„Ma már minden játék technikailag bonyolultabb, mint valaha, ezért sokkal több erőforrást igényelnek. A kiadók természetesen megszabják a játékok árát, de végső soron minden a gyártási költségeken múlik.” A volt elnök példákat is említett: a konzolos játékok remasterjei és PC-s portjai épp azért készülnek, hogy más, nagyobb projektek költségeit fedezzék. Ez pedig kihat a mai játékok árazására is.
Hope in Team Asobi
Visszatérve az Asobi-ra: Yoshida szerint a stúdió egyensúlyt teremthet a PlayStation kínálatában, amelyet mára szinte teljesen eluralnak a költséges AAA-produkciók. „Kell lennie más útnak is, nem csak még hosszabb és még technikásabb játékok felé. A PlayStationnek támogatnia kell az olyan stúdiókat, mint az Asobi – sőt, ezt prioritásként kellene kezelnie.”
„A PlayStation AAA-exkluzívjai természetesen fantasztikusak” – ismeri el Yoshida –, „de önmagukban nem lesznek életképesek, és a nagyobb címek közt nem maradhat üres a katalógus. Szükség van arra, amit én középkategóriás játéknak hívok.” Hozzáteszi, hogy „az iparág egészének fel kell ismernie, hogy ez a gazdasági és technológiai verseny vissza fog ütni, ha nem egészül ki AA-játékokkal és jól finanszírozott indie-címekkel.” Személy szerint azt is elmondta: „Én már kezdek belefáradni a hosszú AAA-játékokba – mire a végükre érek, teljesen kifulladok.”
Yoshida üdvözölte a Clair Obscur: Expedition 33 sikereit, mivel az a szerény költségvetése ellenére is figyelemre méltó eredményeket ért el. Ez ugyan független fejlesztés volt, míg az Asobi a Sony tulajdona – de a cél ugyanaz: megvalósítani Yoshida vízióját, és gazdaságosabb, de minőségi utat találni a jövő PlayStation-kínálatához. A Team Asobi eddig már számos év játék díjat bezsebelt (köztük a 3DJuegos díját is), és a jövőjük ígéretes.
Forrás: 3djuegos