Az Apex Legends jövője aggasztó – az Electronic Arts szerint a hero-shooter 40%-os visszaesést szenved el a nettó foglalások terén, ami kihatással lehet a teljes üzletmenetre. A kiadó a 2025–2026-os pénzügyi évre vonatkozó előrejelzésében már most komoly visszaeséssel számol.
Az EA annak idején ügyesen lovagolta meg a szolgáltatásként működő játékok trendjét az Apex Legends-szel, amelyet a Respawn Entertainment fejlesztett, és ami indulásakor és az azt követő években is játékosok millióit kápráztatta el. Azóta viszont a közösség szép lassan elpártolt, köszönhetően a rossz döntéseknek, a tartalomhiánynak és a javulásba vetett hit elvesztésének – mindezt már februárban maga az EA is elismerte. Most viszont a helyzet még borúsabb lett: a cég nem lát túl sok jót a játék jövőjében.
Az EA szerint komoly gondok jönnek
Az Electronic Arts közzétette legutóbbi pénzügyi évének eredményeit: a dokumentumban számos sikerről számol be, köztük a Split Fiction kiváló teljesítményéről. A 2025–2026-os pénzügyi év azonban már közel sem tűnik ilyen fényesnek – főleg az Apex Legends miatt. Konkrétan így fogalmaznak: „Az EA 40%-os éves visszaesést prognosztizál az Apex Legends nettó foglalásaiban, ami akadályt jelent a cég általános növekedése szempontjából.”
A jelentés szerint: „Az Apex Legends visszaesése 4 százalékponttal lassítja az élő szolgáltatásokból származó bevételek növekedését, ami kihat a teljesítményünkre.” Emellett: „A katalógusjátékok és az Apex Legends együtt 5 százalékpontos lassulást okoznak a növekedésben, ami befolyásolja a 2026-os pénzügyi évre vonatkozó előrejelzéseinket is.” Ugyanakkor nem mindenhol van gond: a EA Sports College Football 25, az EA Sports FC 25, a The Sims 4 és a már említett Split Fiction jó szereplése javította az előző időszak zárását, így a cég összességében szép számokat mutatott fel.
Elkaszált játékok, elbocsátott dolgozók
A Respawn Entertainment helyzete már-már vészjósló. Az Apex Legends gyengélkedése mellett az EA nemrég 300 alkalmazottjától vált meg, és két készülő videojáték fejlesztését is leállította – köztük egy olyan Titanfall-részt, amely kivonásos FPS-elemekkel készült volna. A döntés mögött a cég azon törekvése állt, hogy csak a legsikeresebb franchise-okra koncentráljon. Hogy ez a stratégia hoz-e változást az Apex Legends jövőjében, az még kérdéses.
Forrás: 3djuegos



