TECH HÍREK – Az MI-chatbotok nem nagyon változtattak jelentősen a keresőmotorok közötti verseny eredményein.
A OneLittleWeb SEO-elemző cég jelentése szerint az MI-chatbotok alig tudtak csorbát ejteni a keresőmotorok forgalmában. A cég adatai szerint 2024 áprilisa és 2025 márciusa között a világ tíz legnagyobb keresőmotorja 155 milliárd látogatót fogadott, míg a tíz legnagyobb MI-chatbot havi 4 milliárd weblátogatást generált. Összesítve a keresőmotorok 34-szer annyi forgalmat vonzottak, mint a chatbotok, ráadásul gyorsabb növekedési ütemet is mutattak.
A OneLittleWeb szerint a Google továbbra is vitathatatlanul a webes forgalom királya. 2025 márciusában a tíz legnagyobb keresőmotor összesen 1,8 billió látogatást ért el, ebből a Google egymaga 1,6 billiót tudott produkálni. A második helyen a Microsoft Bing végzett 60 milliárd látogatással. Éves összehasonlításban a Google látogatottsága 1,4%-kal csökkent, míg a Bing 27,7%-os növekedést könyvelhetett el.
Az összes MI-chatbot – beleértve az OpenAI ChatGPT-t is – látogatottsága márciusban 55,2 milliárd volt, ebből a ChatGPT 47,7 milliárddal és 87%-os részesedéssel az első helyet szerezte meg. A második helyen holtversenyben a kínai DeepSeek és a Google álltak 1,7 milliárd látogatással. A leggyorsabban a DeepSeek növekedett, forgalma 113007%-kal emelkedett, miközben a ChatGPT és a Gemini forgalma 67%-kal, illetve 41%-kal nőtt. A chatbotok a keresőmotoros forgalom mindössze 3%-át tették ki.
Ugyanakkor éves szinten az MI chatbotok látogatottsága 80,9%-kal nőtt márciusban, míg a keresőmotorok forgalma csak 0,51%-kal csökkent. Márciusban a keresőmotorok havi átlagos látogatottsága 155 milliárd, napi pedig 5,5 milliárd volt, míg az MI chatbotok havi 4,6 milliárd és napi 233 millió látogatást produkáltak.
Nem minden keresőmotor teljesített jól: a Yahoo éves szinten 22,5%-os csökkenést szenvedett el, márciusi 41,3 milliárd látogatójával. Az MI chatbotok ezzel szemben minden hónapban növelték látogatottságukat 2024 májusa óta: a májusi 3,1 milliárdról márciusra 7 milliárdra emelkedett. A 2023 áprilisa és 2024 márciusa közötti időszakban viszont visszaesés volt megfigyelhető, augusztusban 2,1 milliárd látogatással, ami 2024 márciusára csak 2,9 milliárdra nőtt.
A chatbotok látogatottsága 2024 szeptembere és 2025 februárja között 17%-os, illetve 22%-os havi növekedést mutatott. A keresőmotorok esetében 2024 februárjában 148 milliárdra esett vissza a forgalom, majd idén februárban 161 milliárdra nőtt. 2024 novembere óta a keresőmotorok forgalma folyamatosan emelkedő tendenciát mutatott.
Forrás: WCCFTech